عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با انتقاد از شرایط آزمون استخدامی ۱۴۰۰ گفت: بند و تبصره‌های آزمون استخدامی با قانون جوانی جمعیت مطابقت ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – معین الدین سعیدی گفت: در جزئیات آزمون استخدامی ذکر شده به ازای تاهل و دارا بودن فرزند (۱۰ امتیاز) به متقاضی شرکت کننده تعلق می‌گیرد اما مشروط به نرخ باروری محل داوطلب است که نباید بیش از ۲/۵ درصد باشد!

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره  به محرومیت برخی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان های استان سیستان و بلوچستان از امتیازات آزمون، تاکید کرد در برخی از استان‌ها نرخ باروری بیش از ۲/۵ درصد است براساس شرایط تعیین شده این استان‌ها از برخی امتیازات  آزمون محروم می‌شوند این نقض کننده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

در دفترچه نهمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ذکر دو نکته قابل توجه است، در بخش سوم از بند ج در دفترچه آزمون استخدامی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره شده است. بدین صورت که به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (۲) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (۱۰) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه می شود.

در این دفترچه همچنین ذکر شده است که؛ به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبتنام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند، پنج (۵ )سال می باشد.
امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۵/ ۲ نباشد.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای اجرای سیاست­های کلی جمعیت و خانواده، مهر امسال در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و یک ماه بعد توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم نوری
۱۵:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باعرض سلام احترام چرا در حق استان سیستان بلوچستان همیشه ظلم میشه ما چه گناهی کردیم اینجا زندگی میکنم چرا سهمیه استخدامی برای استان ما لحاظ نشده
آخرین اخبار