رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به ریزش گردنه و بسته شدن پی در پی گردنه "بالش" اعتبار لازم در جهت مطالعات تغییر و یا اصلاح گردنه مروارید داراب به استان فارس ابلاغ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - داریوش امانی در بازدید از گردنه "بالش" داراب گفت: این گردنه یکی از راه‌های آمد و شد به منطقه کوهستان داراب است که مرکز شهرستان داراب را به روستا‌ها و مناطق مختلف کوهستان داراب وصل می‌کند که متاسفانه در فصول بارندگی شاهد ریزش کوه و گاه سبب بسته شدن مسیر می‌شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس نیز گفت: در یکسال گذشته این دومین بار است که معاون وزیر از این گردنه بازدید می‌کنند، ولی تا امروز هیچ اقدامی در جهت تعیین تکلیف این گردنه انجام نشده است.

محمدجواد عسکری گفت: در این منطقه بیش از ۲ هزار خانوار ساکن هستند که همه ساله به دلیل برف گیر بودن گردنه و همچنین بارش آسمانی رفت و آمد آن‌ها به مرکز شهرستان بهم خورده و گاه این جاده سبب کشته و مصدوم شدن اهالی شده است.

او به توانمندی‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه با تولید بیشترین گل و انجیر داراب یکی از قطب‌های تولید باغداری شهرستان است، ولی متاسفانه به دلیل گردنه ناجور و دسترسی نامناسب هیچ سرمایه گذاری حاضر به حضور در این منطقه نیست.

امانی در ادامه سفر به شهرستان داراب از اجرای پروژه روشنایی بلوار منتهی به گلزار شهدای داراب و منطقه فسارود؛ کمربند جنوبی داراب و شهر رستاق خبر داد.

گردنه بالش یا مروارید در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر داراب واقع شده و هم اکنون ماشین‌های راهداری در حال بازگشایی این راه هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار