رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از تنوع اقلیمی و قابلیت‌های منحصر در بخش کشاورزی ایران و تولید محصولات ارگانیک سالم خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنوع اقلیمی در ایران قابلیت‌های منحصربفردی را در بخش کشاورزی ما ایجاد کرده است، گفت: تولید محصولات ارگانیک سالم و رعایت دوره کارنس تنها بخشی از توانمندی‌های ایران در حوزه کشاورزی است.

به گفته او؛ فارس یک استان چهارمحال فصل است که توانسته است بزرگترین انجیر دیم، دشت گل محمدی دیم و کشت گیاهان دارویی از جمله شیرین‌بیان و زعفران را در سطح جهان به خود اختصاص دهد.

عسکری در رابطه اهمیت افزایش تراز تجاری ایران و برزیل در بخش کشاورزی، گفت: اعزام منابع انسانی متخصص و محقق به کشور برزیل، تبادلات مربوط به انتقال دانش و تکنولوژی، صادرات و واردات محصولات کشاورزی با تسهیل در فرآیند بانکی یا تهاتر کالا‌های استراتژیک نظیر کود اوره، میعانات گازی، مشتقات نفتی، نفت خام و همچنین خشکبار و محصولات فرآوری شده کشاورزی از جمله موارد همکاری مشترک بین ملت، دولت و پارلمان دو کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به دیپلماسی پارلمانی تاکید و گفت: در مجلس دیپلماسی پارلمانی را فعال کرده‌ایم تا در کنار دیپلماسی سیاسی دولت در بخش اقتصاد بتواند مکمل توسعه تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری ایران با کشور‌های مختلف در افزایش همکاری‌ها در معاملات اقتصادی باشد.

عسکری گفت: تلاش داریم با همکاری سفارت ایران و برزیل فضای مناسب و هدفمندی را در زمینه توسعه تجارت با اعزام تجار بین‌المللی فراهم کنیم که اتاق بازرگانی در این زمینه نقش محوری و توسعه‌ای خواهد داشت.

فارس از تامین کنندگان اصلی غذا در ایران است

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس، گفت: فارس به عنوان چهارمین استان بزرگ کشور با ۳۶ شهرستان و ۵ میلیون نفر جمعیت بعد از بخش خدمات، بیشترین ارزش افزوده را در بخش کشاورزی دارد.

او گفت: همچنین فارس در صنایع تبدیلی و تکمیلی جایگاه سوم را در بین استان‌ها با بالاترین میزان تنوع به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به اهمیت همکاری و تعاملات هدفمند ایران و برزیل در زمینه اقتصاد و توسعه تجارت، گفت: فناوری اطلاعات، ارتباطات بانکی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در زمینه ماشین‌آلات سنگین با رویکرد هوشمندسازی، توسعه تجارت کود‌های شیمیایی در مصارف کشاورزی، توسعه تجارت نهاده‌های دامی و طیور، صادرات و واردات محصولات کشاورزی و دامی، توسعه اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی با اعزام هیات تجاری و فنی توسط هر دو کشور و همکاری در کشت فراسرزمینی نیز می‌تواند از جمله موارد تفاهم و تعامل ایران و برزیل باشد.

رازقی گفت: اعزام هیئت تجاری و بازرگانی توسط هر دو کشور یکی از اهداف اصلی معاملات اقتصادی خواهد بود که فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار