استاد حوزه و دانشگاه در مراسم اربعین خاکسپاری ۵ شهید گمنام رشت بر ضرورت تداوم راه شهیدان در دفاع از آرمان‌های انقلاب تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اختردانش در مراسم اربعین خاکسپاری ۵ شهید گمنام در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در رشت گفت: این شهدا در بین زمینیان گمنام و در بین افلاکیان نامدار هستند.

به گفته او شهدا صراط مستقیم را یافتند و در مسیر اطاعت خدا گام برداشتند و هر کسی که در مسیر اطاعت خدا گام بردارد، خداوند به او نعمت می‌دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: همانگونه که حضرت زینب کبری (س) از عصر عاشورا جهاد تبیین را در مقابل دستگاه ظلم و دیکتاتوری رسانه‌ای دشمن آغاز کرد، ما نیز وظیفه داریم جهاد تبیین و روایت را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته حجت الاسلام اختردانش حضرت زینب (س) در مقابل روایت‌های غلط دشمن ایستاد و عاشورا را تثبیت کرد و عامل پیروزی خون بر شمشیر شد.

او مهمترین پیام شهدا را ولایتمداری دانست و گفت: باید این پیام را تبدیل به گفتمان کنیم و بدانیم که رمز پیروزی مقاومت است و مقاومت برخاسته از اطاعت بی چون و چرا از ولایت است.

۵ شهید گمنام روز پنج شنبه ۱۶ دی ماه امسال در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان واقع در رشت، محل لشکر ۱۶ قدس گیلان، جنب باغ رضوان به خاک سپرده شدند.

پایان خبر

باشگاه خبرنگاران جوان/ استان ها/ گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.