سخنگوی دولت کویت از پذیرش استعفای وزرای کشور و دفاع این کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - طارق المزرم، سخنگوی دولت کویت امروز (پنجشنبه) از صدور فرمان امیری مبنی بر پذیرش استعفای شیخ حمد جابر العلی، وزیر دفاع و شیخ احمد المنصور، وزیر کشور خبر داد.

به گزارش العربیه، دفتر اطلاع رسانی دولت کویت در حساب کاربری توییتر خود با اعلام این حکم نوشت: «بر اساس حکم امیر، وزیر امور خارجه به عنوان سرپرست وزارت دفاع و وزیر نفت به سمت سرپرست وزارت کشور منصوب شدند.»

شیخ حمد جابر العلی، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت و شیخ احمد المنصور، معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت روز گذشته استعفای خود را تقدیم شیخ صباح الخالد، نخست وزیر این کشور کردند.

آن‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که با توجه به شرایط سیاسی کنونی و در مقابل مسئولیت سنگینی که به عهده آن‌ها گذاشته شده است، امکان کار و دستیابی به اصلاحات و توسعه‌ای که شایسته مردم کویت است به ویژه پس از  اوضاع آشفته سیاسی کنونی وجود ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند استعفا دهند و این فرصت را به دیگران بدهند.

وزیر مستعفی دفاع کویت در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: «با ابراز تاسف عمیق از سوء استفاده از ابزار قانون اساسی در کشور این کار ما را بر آن داشت تا استعفای خود را به جناب نخست وزیر تقدیم کنیم. ما قسم خورده ایم که بیت المال را حفظ کنیم و اقدامات اصلاحی و قانونی را انجام داده ایم، اما در این فضا نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.»

پیش از این نیز در آبان ماه گذشته دولت کویت به دلیل اختلافات با پارلمان این کشور به طور کلی استعفا کرد. در آن زمان دومین باری بود که در سال گذشته به خاطر اختلاف با پارلمان، دولت کویت به طور کلی استعفا می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار