نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: شورا‌ها برای ارتباط مستقیم با دستگاه‌های اجرایی شکل گرفتند و در حقیقت پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - ششمین نشست نماینده شهرستان‌های زرند و کوهبنان با شهردار و اعضای شورای شهر در سالن کنفرانس شهرداری کوهبنان برگزار و برای رفع پاره‌ای از مشکلات موجود تصمیم گیری شد.

در ابتدای این نشست سید فهیم روح الامینی رئیس شورای شهر کوهبنان گفت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان کوهبنان احتمال خسارت سیل خصوصا در اثر بارندگی‌های فصلی وجود دارد.

به گفته روح الامینی با توجه به این که برخی شهرک‌ها در حاشیه تپه‌ها و کوه‌ها بنا شده جا دارد که سیل بند‌های محکم و اساسی در اطراف این شهرک‌ها ساخته شود.

روح الامینی گفت: مشکلات مربوط به سیل بند‌های اطراف شهر خصوصا در بالا دست شهرک شهید سلیمانی به دلیل تامین زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن نیاز به جابجایی فوری دارد در غیر این صورت تامین زمین برای متقاضیان امکان پذیر نخواهد بود که این مهم نیاز به عنایت و‌مساعدت ویژه نماینده مردم در مجلس دارد.

او گفت: مسکن و شهرسازی قصد دارد در طرح اقدام ملی مسکن و شهرک های‌اطراف شهر نسبت به زیر سازی و آسفالت معابر اقدام کند که جا دارد شهرداری نسبت به بهینه سازی و استاندارد سازی کارخانه آسفالت کوهبنان مبادرت کند که برای انجام این مهم هم نیاز به مساعدت نماینده خستگی ناپذیر شهرستان است.

به گفته رئیس شورای شهر کوهبنان راه اندازی کارخانه آسفالت باید در اولویت برنامه‌های شهرداری و شورای شهر قرار گیرد چرا که بیشتر درخواست و گلایه مردم مربوط به آسفالت و لکه‌گیری معابر است.

او‌ گفت: جا دارد در بحث احداث جاده کوهبنان به زرند معادن و کارخانه‌های ذی نفع مبلغی برای این مهم اختصاص دهند تا جاده زودتر به سرانجام برسد.

روح الامینی گفت: برای رفع پاره‌ای از مشکلات شهرداری ستاد بحران کشور، ادارات محیط زیست، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و. باید همکاری بیشتری با شورای شهر کوهبنان داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام داود خالداری سخنگوی شورای شهر کوهبنان از کم لطفی و بی مهری برخی از مسئولین استانی به شهرستان کوهبنان گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر مدیران استانی به شهرستان تاریخی و عارف پرور کوهبنان شد.

او گفت: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن زمینه کار و اشتغال برای جوانان ناامیدی در شهر کوهبنان موج می‌زند در حالی که شهرداری و شورا نهایت تلاش خود را دارد.

سخنگوی شورای شهر کوهبنان به موضوع دادگستری کوهبنان اشاره نمود و گفت: در بحث دادگستری با پیگیری‌های نماینده مجلس و مسئولین شهرستان ادامه فعالیت و خدمت رسانی به روال قبل برگشت.

حجت الاسلام خالداری گفت: مردم کوهبنان انتظار دارند پس از سال‌ها وضعیت معدن همکار تعیین تکلیف شود، مشکلات بهداشتی، درمانی، جاده، اشتغال و. مرتفع شود.

شریعتی کوهبنانی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل اساسی کارخانه آسفالت کوهبنان دیدار با مدیر کل محیط زیست استان کرمان را مد نظر داریم.

به گفته نماینده مردم‌زرند و کوهبنان در مجلس باید مشکلات شهرستان رصد و بر اساس ملاک، معیار و اولویت در راستای حل آنان اقدام کنیم البته مردم در این راستا بسیار موثر هستند.

شریعتی کوهبنانی گفت: شورا‌ها برای ارتباط مسقیم با دستگاه‌های اجرایی شکل گرفتند که پل ارتباطی بین مردم و مدیران ادارات هستند
باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را طراحی کنند و بر اساس اولویت پیگیر امورات باشند.

به گفته دکتر شریعتی شورا باید با استفاده از ظرفیت تربیون نماز و استفاده از وجود خبرنگاران و اصحاب رسانه خدمات را برای مردم بیان و ظرفیت‌ها را پیگیری کند البته شورا‌ها باید کار‌ها را از منظر ایجابی پیگیری کنند.

نماینده مردم‌شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس گفت: شورا باید جلسات فصلی را با حضور مسئولین اجرایی و قضایی برگزار کند تا برنامه ریزی کلان برای شهر کوهبنان داشته باشند.

به گفته شریعتی کوهبنانی کوهبنان از نظر مذهبی، فرهنگی، معدنی، کشاورزی و. جایگاه ویژه‌ای در شمال استان دارد که باید با تلاش اعضای شورا شهر نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و شکوفایی استعداد‌ها اقدام شود.

احمد محمدی شهردار کوهبنان با تشکر از نماینده فرهیخته، فرزانه و پرتلاش شهرستان گفت: ایشان چراغ خاموش و بدون تبلیغات در حال پیگیری کار‌ها و حل مشکلات هستند.

او گفت: ۱۳۵ تن قیر با همت نماینده و تلاش اعضای شورای شهر احیا شد که امیدواریم این مهم بتواند در راستای عمران و آبادانی شهر کوهبنان موثر باشد.

به گفته محمدی نقاط اشتغال و سرگرمی در شهر کوهبنان خیلی کم داریم در حالیکه این شهر پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد.

او گفت: مشکلات عدیده‌ای در شهرداری کوهبنان وجود دارد که مانعی برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم شده که تعطیلی کارخانه آسفالت، خرابی سه مینی بوس، عدم استقرار تجهیزات خودرویی مناسب، کمبود بودجه و اعتبارات لازم، کمبود پرسنل و .. از آن جمله هستند که برای رفع این مشکلات چشم امیدمان به همکاری نماینده مجلس است البته ایشان تا کنون نیز مساعدت بسیار خوبی داشته اند.

به گفته شهردار کوهبنان در کنار تمام مشکلات گسترش ساختمان سازی، آموزش کارکنان، عمران و زیبا سازی شهر، همکاری و‌کمک به سایر ادارات شهر کوهبنان و.. را همواره در دستور کار داریم.

او گفت: تعطیلی کارخانه آسفالت مشکلاتی برای مردم شهر کوهبنان ایجاد کرده بسیاری از خیابان‌های اصلی و کوچه‌ها که زمان زلزله دچار خسارت جدی شده اند در حال حاضر نیاز به آسفالت و لکه گیری دارند.

به گفته محمدی، چون کارخانه آسفالت کوهبنان تعطیل شده باید از شهرستان‌های اطراف آسفالت مورد نیاز را تامین کنیم که این مهم باعث افزایش قیمت، پائین آمدن کیفیت آسفالک با توجه به بعد مسافت و نارضایتی مردم کوهبنان شده است.

او در کنار تعطیلی کارخانه آسفالت نداشتن فنیشر، غلطک، ماشین قیر پاش و‌مستهلک بودن لودر، گریدر، کامیون‌ها و. را از جمله مشکلات شهرداری کوهبنان عنوان کرد و گفت: در گذشته تمام این امکانات در شهر کوهبنان وجود داشته که حتی به شهر‌های همجوار هم خدمت رسانی می‌شده، اما امروز کارگران شهرداری به جای تجهیزات لازم باید از بیل برای آسفالت کوچه‌ها و‌معابر استفاده کنند.

شهردار کوهبنان گفت: هر شهری لابی گری و پیگیری بیشتری در کشور و مرکز استان داشته باشد از خدمات بیشتری بهره می‌برد پس مدیریت درون شهری باید اصلاح و فعال شود.

او می‌گوید: پس از سال‌ها وقفه کارگاه تهیه قطعات بتنی را در شهر کوهبنان احیا کردیم که در حال حاضر بیش از نیاز شهرداری تولید داریم.

محمدی گفت: همگان خصوصا نماینده مردم در مجلس باید کمک کنند تا هر چه زودتر کارخانه آسفالت کوهبنان راه اندازی شود تا در سال آینده نهضت آسفالت را در کوهبنان داشته باشیم.

او می‌گوید: در شهرداری کوهبنان تلاش ما بر بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان هست که این مهم بر اشتغال و اقتصاد شهرستان اثر مسقیم دارد.

شهردار کوهبنان گفت: بودجه شهرداری ۱۴/۵ میلیارد برای سال آتی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تحقق آن شرمنده شهروندان کوهبنانی نباشیم.

به گفته شهردارکوهبنان در حال حاضر بهسازی ساختمان شورای شهر، تعریض خیابان‌های اصلی شهر، جدول گذاری، لکه گیری آسفالت، زیبا سازی و‌هرس درختان و. را در دستور کار داریم.

محمدی از محضر نماینده شهرستان درخواست نمود با اختصاص چندین میلیارد تومان جهت انجام پروژه‌ها خصوصا ادامه و تکمیل پروژه مقبره خاک آخوند و پارک خواجه خضر بعنوان بزرگترین پارک و مجموعه تفریحی شهر کوهبنان شهرداری را مساعدت نماید، زیرا سیما و منظر شهری برای حضور سرمایه گذاران موثر است.

شهردار کوهبنان گفت: در بحث گردشگری و توریست، معادن و... کوهبنان حرف برای گفتن دارد لذا با تکمیل پارک مقبره آخوند بعنوان بزرگترین مجموعه گردشگری کوهبنان در آینده نزدیک شاهد جذب گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به شهر تاریخی و عارف پرور کوهبنان خواهیم بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.