شهریارپور گفت: توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تسریع روند توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرینی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای شهریارپور در نشست با مدیرکل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سند میراث‌فرهنگی این استان تهیه و تدوین شود و اعتبار مورد نیاز برای تهیه و تدوین سند میراث‎‌فرهنگی برای سال آینده پیش‌بینی و اختصاص داده می‌شود.

بازنگری در تهیه و تدوین اسناد گردشگری و صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان جزو اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد.

توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تسریع روند توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرینی می‌کند.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌عنوان نمادی از فرهنک، اصالت و تاریخ استان، در شکوفایی همه‌جانبه این استان موثر است.

این استان مهد گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی مذهبی و سلامت است.

صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی تولیدی این استان به‌عنوان نمادی از زندگی اجتماعی مردم مطرح است و حمایت از هنرمندان این بخش و فراهم کردن شرایط برای افزایش فعالیت آنان در دستور کار قرار دارد.

علت‌های موفق نبودن در بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بررسی و راهکار‌های پیشنهادی برای رفع مشکلات این بخش ارائه شود.

ساختار‌ها و نیاز‌های واقعی حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اولویت‌بندی و برای تصمیم‌گیری به‌منظور ایجاد تحول در این بخش‌ها اعلام شود.

استفاده از اوراق تسویه برای پرداخت بدهی و تسویه‌حساب دستگاه‌های اجرایی با ادارات دولتی و شهرداری‌ها می‌تواند در مدیریت منابع مالی کمک کند.


بیشتر بخوانید


جیلان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تحول در بخش‌های زیرمجموعه این اداره‌کل دعوت از توان سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، نخبگان، استادان دانشگاهی، صاحب‌نظران و بخش خصوصی بهره‌گیری می‌شود.

ظرفیت گردشگری طبیعی چهارمحال و بختیاری در کانون توجه مسوولان ارشد ملی و استانی قرار دارد و می‌توان از ان برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان بهره‌گیری کرد.

همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برای دوران پساکرونا به منظور معرفی توان‌مندی‌های استان در بخش‌های مختلف مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می شود.

مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مرمت و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی قابل واگذاری از مهمترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در افزایش نرخ اشتغال، کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و ارتقای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار است.

 بهره‌مندی از توان بنیاد‌ها و سازمان‌های ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفته و در این راستا رایزنی‌هایی با مسئولان کشوری شده است.

 احداث ساختمان راهنمای گردشگران در ورودی شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری به‌زودی اجرایی می‌شود.

 اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری شهرکرد برای تحقق  ثبت شهرکرد به‌عنوان "شهر جهانی نمد" برنامه‌های مشارکتی اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار