گوگل با ویژگی Privacy Sandbox به دنبال کاهش ردیابی کاربران در اندروید و وب است.

باشگاه خبرنگاران جوان - قابلیت شفافیت ردیابی برنامه (ATT) اپل در بروزرسانی iOS ۱۴.۵ به کاربران iOS این امکان را داد که توسط برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث ردیابی نشوند.

به گزارش فون آرنا، کسانی که از ردیابی منصرف شدند، دیگر تبلیغات سفارشی دریافت نمی‌کنند. شرکت متا، که یکی از اولین شرکت‌هایی بود که از معرفی ویژگی ATT گلایه کرد، امسال ۱۰ میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل این ویژگی از دست خواهد داد.

در سوی دیگر گوگل می‌گوید که تبلیغات یک بخش کلیدی در اینترنت است. با این حال، گوگل اعتراف می‌کند که برخی از ابزار‌های مورد نیاز برای ارائه تجربه آنلاین به مصرف کنندگان باید تغییر کنند.

در این زمینه گوگل گام دیگری در راستای افزایش حریم خصوصی کاربران برداشته است. این شرکت امروز اعلام کرد که Privacy Sandbox را از مرورگر کروم به سیستم عامل اندروید می‌آورد تا تبلیغات درون برنامه‌ای را کنترل کند. البته گوگل برخلاف اپل وعده داده که با سرویس‌های تبلیغاتی همکاری خواهد کرد تا با پیدا کردن بهترین رویکرد کمترین آسیب را به کسب و کار‌ها وارد کند.

قابلیت Privacy Sandbox

ویژگی Privacy Sandbox در اندروید با معرفی جایگزین‌های ایمن‌تر و ابزار‌ها و رویکرد‌های بهتر از آن‌چه در حال حاضر موجود است، سعی می‌کند صنعت تبلیغات را سالم نگه دارد. رویکرد گوگل که البته خودش از بازیگران بزرگ حوزه تبلیغات به حساب می‌آید با رویکرد اپل در معرفی ATT فرق می‌کند. گوگل می‌گوید رویکرد‌های تهاجمی بدون ارائه یک مسیر جایگزین بی‌فایده‌اند و نتایج ناخوشایندی را برای حریم خصوصی کاربران و تجارت توسعه‌دهندگان به وجود می‌آورند.

گوگل بیان می‌کند که قابلیت Privacy Sandbox بدون استفاده از شناسه‌های بین برنامه‌ای کار می‌کند و از شناسه‌های تبلیغاتی که می‌تواند کاربران را به صورت آنلاین ردیابی کند، استفاده نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.