محمد مهدی اعلایی گفت: تمامی واگذاری‌های اراضی صنعتی در مقیاس‌ها و قطعات بزرگ از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی استان باید مورد بازبینی قرار گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - استاندار قزوین در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تمامی واگذاری‌های اراضی صنعتی در مقیاس‌ها و قطعات بزرگ از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی استان باید مورد بازبینی قرار گیرد تا برای بازپس گیری زمین‌های ابتر و رها شده اقدام شود.

 باید اهلیت متقاصیان سرمایه گذاری در مرحله واگذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد و ما نیز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کنیم که صدور مجوز پروژه‌های بزرگ مقیاس با هماهنگی مدیریت ارشد استان صورت گیرد و تخصیص امکانات و اراضی ذی قیمت با هماهنگی فرادستگاهی انجام شود.

این موضوع، تنها در مورد اراضی ملی یا شهرک‌های صنعتی نیست و حتی در صدور مجوز نانوایی‌ها نیز موضوع اهلیت را داریم، ولی قطعا اصلی‌ترین موضوع، این است که دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهند.

 خوشبختانه حدود ۸۰ درصد واگذاری‌های اراضی صنعتی استان درست بوده است و به خاطر ۲۰ درصد انحرافات نباید مانع از واگذاری‌ها شد.

وی با اشاره به درخواست اتاق بازرگانی استان برای تشکیل کارگروه نظارت بر واگذاری اراضی صنعتی،گفت: این شورا شان قانونی در این زمینه ندارد و در سرمایه گذاری مانع ایجاد می‌کند که مورد نظر ما نیست، ولی تاکید ما این است که دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه عمل کنند.

 ما از پشت پرده‌ها در واگذاری اراضی صنعتی در گذشته اطلاع نداریم و اگر تخلفی شده باید با آن برخورد شود و بر روی مکانیزم‌های واگذاری‌ها بررسی لازم صورت گیرد.

 ما در دهه فجر اعلام کردیم مسئولان در کنار پاره کردن روبان‌ها و افتتاح‌ها باید زنجیره مشکلات را پاره کنند و همچنین مشکلات تعاونی‌ها را مد نظر قرار دهند که بخشی از آن مشکلات از این حوزه نشات می‌گیرد.

 متاسفانه در گذشته برخی افراد فاقد اهلیت با سوء نیت خود یا مدیران، زمین صنعتی دریافت کردند که ما از شهرک‌ها خواستیم این موضوع را بررسی کند که در این صورت میزان سوء استفاده‌ها کم می‌شود.

 شرکت شهرک‌های صنعتی هم باید برخی قوانین خود را اصلاح کند تا شاهد واقعی شدن فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی و صنعتی باشیم.

استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات منطقه چرمسازی بویین زهرا و تبدیل آن به شهرک خصوصی، گفت: اقدامات انجام شده در این زمینه خوب است، ولی کافی نیست و تقاضا داریم دستگاه‌های اجرایی به صورت موازی، کار‌های این مجموعه را پیگیری کنند.

 دریافت مجوز احداث شهرک خصوصی چرم سازی باید در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین قرار گیرد و دستگاه‌هایی که می‌خواهند زیرساخت در آن ایجاد کنند اقدام نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.