مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۲۴ هزار و ۲۰۴ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای در ۱۰ ماهه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد  گفت: از مجموع ۳۰ هزار و ۲۱۹ مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان در این مدت، ۲۴ هزار و ۲۰۴ وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای برگ معاینه فنی را اخذ نمودند و ۶ هزار و ۱۵ وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نگردیدند.

او می گوید: با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است، انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه، اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش اداره کل خبر داد و اعلام کرداز ابتدای امسال تاکنون ۸۴ بازدید ازفعالیت مراکز معاینه فنی خودرو‌ها با اعضاء کارگروه نظارت برمراکز معاینه فنی شامل پلیس راه، محیط زیست، سازمان استاندارد بطور مستمر صورت گرفته و در صورت نیاز به اصلاح و تعویض دستگاه‌ها یا نیاز به استفاده از نیروی متخصص تذکرات لازم به مدیران آن‌ها داده می‌شود.

کرد  گفت: در حال حاضر چهار مرکز در شهرستان‌های زاهدان (دومرکز) , زابل و خاش فعالیت دارند و تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگ معاینه فنی در این مراکز به صورت مکانیزه انجام می‌شود و با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، یک مرکز معاینه فنی نیز در حال ساخت در شهرستان سراوان می‌باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار