مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۵۶۴ نفر از خواهران و برادران از روز گذشته در ۳۹ مسجد استان برای انجام اعمال اعتکاف، معتکف شدند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حجت الاسلام منصور باقر بیک تبریزی  در حاشیه بازدید از مساجد میزبان اعتکاف زاهدان و دیدار با معتکفین گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود در ۴۸ مسجد سطح استان، مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود و بر این اساس بیش از۲ هزار نفر از طریق سامانه و به صورت سنتی اقدام به نام‌نویسی کردند.

او می گوید: پس از بررسی انجام شده تعداد مساجد با توجه به قرمز شدن چند شهر استان و لغو مراسم اعتکاف در این شهرها و دانشگاه ها، به ۳۹ مسجد تقلیل پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک یک‌هزار و ۵۶۴ معتکف شامل ۴۴۸ مرد و یک‌هزار ۱۱۶ زن در این مساجد، به عنوان معتکف در حال عبادت هستند.

او گفت:معتکفین براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی، ۲۰ درصد ظرفیت جمعیتی مساجد را تشکیل داده و در بین آنان رعایت مسائل بهداشتی به طور جدی پیگیری می‌شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

به گفته حجت الاسلام تبریزی  ماه رجب فرصتی برای تقویت عبودیت و بندگی محسوب می‌شود که بهتر است نهایت استفاده از آن‌ بویژه ایام البیض را داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.