از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای رضوی رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۴۳۴ میلیون و ۹۰۸ هزارو ۴۵۲ کیلوگرم واحد گروه کالایی در ۵۹۸ انبار پر بارش و پرتراکنش استان موجود است.

این میزان در ۵۴ گروه کالایی ازجمله فولاد، سیمان، برنج، روغن نباتی، چای، سیگار، شکر، قند، گوشت، مواد ضدعفونی کننده ذخیره شده اند.

تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه ذخیره و نگهداری کالا در انبار‌ها برای جلوگیری از ورود و پخش غیر قانونی کالا‌ها باید از ۲۵ تا ۲۸ هر ماه، موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبار‌ها به نشانی nwms.ir ثبت کنند.


بیشتر بخوانید


انبارداران برای آگاهی، آموزش و کسب اطلاعات بیشتردرخصوص چگونگی روند و فرآینده ثبت اطلاعات در سامانه‌های جامع انبار‌ها و تجارت می‌توانند به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

دولت سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) را با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری در کشور، ایجاد شفافیت تجاری و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور و سامانه جامع انبار‌ها nwms.ir رابرای ارائه راهکار جلوگیری ازقاچاق و احتکار کالا ایجاد کرده است

با استفاده از این سامانه ها، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار