دادگاه عالی انگلیس علیه نشریه بلومبرگ حكمي صادر کرد که گزارش‍های این نشریه را محدود می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دادگاه عالی انگلیس امروز (چهارشنبه) علیه نشریه آمریکایی بلومبرگ رأیی صادر کرد که به موجب آن، گزارش‌های جنایی بلومبرگ محدود می‌شود.

طبق گزارش گاردین، در سال ۲۰۱۶ نشریه بلومبرگ نام یک تاجر آمریکایی که با تحقیقات جنایی از سوی انگلیس مواجه بود و برای یک شرکت بزرگ کار می‌کرد را افشا کرد.

این مقاله براساس نامه محرمانه‌ای نگارش شد که بلومبرگ به دست آورده بود، و در آن افشا می‌شد که شخصِ تاجر به دلیل آنکه شرکتش در فساد و رشوه در یک کشور خارجی دست داشته، مورد بازجویی قرار گرفته است.

پس از انتشار این مقاله، این تاجر که در مراجع قانونی با نام ZXC شناخته می‌شود، تصمیم گرفت از بلومبرگ شکایت کند و دلیل او نیز استفاده این نشریه آمریکایی از اطلاعات محرمانه و شخصی او بود.

پرونده‌ای که در دادگاه انگلیس مطرح شد، تعادل بین حق تاجر برای حفظ حریم خصوصی و حق آزادی بیان بلومبرگ را بررسی می‌کرد و اکنون پس از ۶ سال به نفع تاجر آمریکایی رای داد و در بیانیه‌ای اعلام شد: «یک روند کلی از سوی نهاد‌هایی مانند پلیس هست که به دلیل آسیب رسیدن به فرد مورد بازجویی قرار گرفته، پیش از آنکه چیزی ثابت شود، نبایستی هویت فرد را منتشر کنند.»

در مقابل، بلومبرگ استدلال کرده بود که عموم مردم می‌دانند گزارش وجود تحقیقات جنایی درباره یک فرد به این معنی نیست که آن‌ها لزوماً مرتکب یک جرم کیفری هستند. این نشریه همچنین استدلال کرد که کار تاجر برای یک شرکت بزرگ نباید بخشی از زندگی خصوصی او در نظر گرفته شود و بنابراین نباید مشمول چنین حمایت‌های قانونی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار