بر اساس اصلاحیه ماده ۷ قانون اصل ۴۴ مصوب بهمن ماه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی صدور مجوز‌های کسب و کار از ۱۷ اسفند امسال باید غیر حضور‌ی و الکترونیکی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : بر اساس قانون جهت تسهیل در صدور مجوز، مراجع صادر کننده مجوز مجاز نیستند متقاضی را درگیر استعلام‌های متعدد از دستگاه‌های مربوطه کنند بلکه این فرآیند باید بصورت الکترونیکی بصورت مراجع صادر کننده مجوز صورت گیرد.

بهزاد باباخانی گفت : رویکرد دولت در خصوص اجرای قانون برای صدور مجوز‌ها در گام اول تولد آسان کسب و کار‌ها و در گام دوم رشد سریع آنهاست؛ بنابراین برخی مسائل و اشکالات موجود مربوط به گام دوم یعنی رشد کسب و کار‌ها است که در آن مرحله باید اصلاحات لازم برای تسهیل رشد مجوز‌ها از جمله در بیمه و مالیات صورت گیرد، اما در گام اول تمام تمرکز و اهتمام بر رفع موانع در صدور غیر حضوری و الکترونیکی مجوز‌های کسب و کار است.

در رویکرد جدید با آسان شدن دریافت مجوز، تضمین موفقیت یک کسب و کار به عهده متقاضی گذاشته شده بنابراین باید برای متقاضیان کسب و کار تبیین شود که با دقت و محاسبه همه شرایط برای شروع یک کسب و کار و درخواست مجوز اقدام کنند.

در گام اول برای جلوگیری از سوء استفاده و تقلب، دفعات امتیاز دهی محدود شده است، اما در گام‌های بعدی (با تعیین تکلیف دستگاه‌های کارت خوان بی هویت) ترتیبی اتخاذ خواهد شد امتیاز دهی به مشتریانی محدود شود که از طریق این دستگاه‌ها از یک کسب و کار خریدی انجام داده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.