نخستین جشنواره آسمان هشتم اسفند ماه در میناب برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-دبیر جشنوار نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم گفت: این جشنواره ویژه روستا‌های کشور از ۷ تا ۱۰ اسفند ماه سال جاری در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

 ابراهیم ذاکری گفت: نخستین دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم ویژه روستا‌های کشور با حضور ۱۰گروه از استان‌های اذربایجان‌های شرقی، ایلام، بوشهر، اصفهان، سیستان وبلوچستان، کرمان، کرمانشاه، گیلان، قزوین وهرمزگان برگزار می‌شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) گفت: این جشنواره در رشته‌های سرود، تئاتر، کتابخوانی، صنایع دستی و فیلم کوتاه به میزبایی روستای کردر رضوی شهرستان میناب از ۷الی۱۰اسفند ماه همزمان با عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بر گزار خواهد شد.

 جشنواره «آسمان هشتم» از سلسله برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی حضرت امام رضا (علیه السلام) ویژه روستا‌های سراسر کشور و نخستین جشنواره مردمی با موضوع فرهنگ رضوی در کشور است.

این جشنواره مردمی با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی، نشر شعائر دینی، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمن، شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌ها و ایجاد فضای رقابت و نشاط معنوی، تمام مراحل آن توسط مردم اجرا و برگزار می‌شود.

این جشنواره مردمی از سال ۸۶ در دهه کرامت و همزمان با جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

این جشنواره در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز کرد و در هر دوره حدود ۴ هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.
روستای کردر رضوی با جمعیت ۲ هزار نفر (۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

انتهای پیام/ز.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.