رییس بهزیستی عنبر آباد گفت: از ۳۱ واحد مسکونی که امروز در عنبرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت، ۱۰ واحد شهری و ۲۱ واحد آن روستایی بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -   با حضور سرپرست بهزیستی استان کرمان ۳۱ واحد مسکونی مددجویی و اولین مرکز توانبخشی و نگهداری پسران در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

سالاری زاده رییس بهزیستی عنبر آباد گفت: از ۳۱ واحد مسکونی که امروز مورد بهره برداری قرار  گرفت،  ۱۰ واحد شهری و ۲۱ واحد آن روستایی بوده اند که از این تعداد، ۲۸ واحد مربوط به خانواده‌های دارای معلولیت و ۳ واحد مربوط به ایتام بوده اند.

به گفته او کمک بهزیستی به این خانواده‌ها ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به صورت بلا عوض و مابقی آن  تسهیلات کم بهره بوده که در اختیار این قشر قرار گرفته است.

سالاری زاده می گوید: متراژ هر واحد مسکونی نیز از ۸۰ تا ۱۰۰ متر است.

او همچنین گفت: طی امروز اولین خانه کوچک نگهداری معلولان ذهنی پسران بالای ۱۴ سال تحت نظارت بهزیستی در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

 رییس بهزیستی عنبر آباد می گوید: این مرکز با ظرفیت نگهداری ۱۰ معلول ذهنی پسر آغاز به کار کرد و در این مرکز خدماتی از قبیل: مددکاری اجتماعی، روانشناختی پزشکی، گفتار درمانی، کار درمانی، توان پزشکی و آموزش‌های پیش حرفه‌ای  برای ورود به محیط کارگاهی و شغلی ارائه می‌شود.

او می‌گوید: این مرکز معلولان ذهنی پسران  فاقد سرپرست، بد سرپرست و مجهول الهویه را نگهداری می‌کند و هدف از  اه اندازی آن ، ایجاد یک محیط کوچک مشابه محیط خانه است.

علیرضا وحید زاده، سرپرست بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: ایجاد خانه‌های کوچک در کنار همه محاسنی که دارند ۲ نکته اساسی را نیز پیگیری می‌کنند، یک اینکه این خانه‌ها، کارکردی همانند خانه خود مددجویان برای آن‌ها داشته و موضوع دیگر خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر در این خانه‌ها به جامعه هدف است.

به گفته او همکاری، همراهی و مشارکت خیران و موسسات خیریه در ارائه خدمات تخصصی بسیار مهم و حیاتی است و امیدواریم شرکای اجتماعی ما بیش از پیش خصوصا در مناطق محروم به کمک بهزیستی بیایند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار