معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : هر ایرانی سه سال یکبار به سینما می‌رود این آمار در کرمانشاه فاجعه‌بارتر است به نحوی که هر کرمانشاهی ۲۲ سال یکبار به سینما می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مهدی ربانی‌نژاد گفت : سینما و اکران فیلم یکی از عوامل توسعه یافتگی در جهان است قدمت سینما به ۱۲۱ سال پیش بر می‌گردد و جای تاسف دارد که در جشنواره ملی فجر چهار هزار کرمانشاهی هم به دیدن فیلم‌ها نیامدند.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه فروش گیشه‌های ما در سال ۱۳۶۴ چیزی حدود ۵۶۲ میلیون تومان و سهم هر ایرانی یک هزار و ۲۵۰ تومان بوده و بعد از ۳۵ سال و در سال ۱۳۹۸ فروش گیشه‌ها به ۳۰۰ میلیارد تومان و سرانه هم سه هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، گفت: این آمار‌ها نشان می‌دهد که ما چقدر پس رفت داشتیم و این در حالی است که سرانه هر نفر در ترکیه ۱۰ دلار در سال است.

از ۶۳۱ سالن سینما در کشور ۲۲۱ سالن در تهران، ۱۰۶ سالن در اصفهان و خراسان رضوی، ۶۰سالن در آذربایجان شرقی و فارس، ۲۳ سالن در البرز و ۲۲۱ سالن باقی مانده در ۲۵ استان کشور توزیع شده است در تعداد سالن‌های سینما، کرمانشاه وضعیت فلاکت باری دارد و هر چه قدر هم تلاش کنیم نمیتوانیم این خلا را پر کنیم.

یکی دیگر از دلایل اشتیاق نداشتن مردم برای دیدن فیلم نوع اکران و فیلم‌های انتخاب شده است به عنوان نمونه در سال ۱۳۶۴ از مجموع ۳۳۰ فیلم اکران شده ۲۴۵ فیلم خارجی و ۸۵ فیلم ایرانی بوده، اما در سال ۱۳۹۸ از مجموع ۱۰۰ فیلم اکران شده ۹۹ فیلم ایرانی و فقط یک فیلم خارجی بوده و این در حالی است که در کشور ترکیه سالانه ۴۰۰ فیلم اکران می‌شود و اروپا هم ۷۰ درصد اکران خود را به فیلم‌های آمریکایی اختصاص می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
تو استانی که خیلی از مردم نان شب برای خوردن ندارن سینما رفتن خرج زیادی هست. من خودم آخرین بار که سینما رفتم با پدرم برای دیدن ارتفاع پست رفتیم تازه اونم از طرف اداره چند تا بلیط بهش داده بودن. البته چند وقت پیش هم به اصرار خواهرم رفتیم سینما و گشت ارشاد ۳ رو دیدیم. من زیاد خوشم نیامد. به نظرم خواهرم میتونست صبر کنه از طریق اینترنت ببینش. نفری بیست تومن هم الکی خرجمون شد. اونم برای یه فیلم به درد نخور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سینما نرفتن فقط مساله اقتصادی نیست!