مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا مسیر خط لوله طرح آبرسانی غدیر از پارک ملی کرخه را تغییر دهیم و آسیبی به پارک ملی وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد جواد اشرفی گفت: در جهت ضرورت اجرای طرح آبرسانی غدیر و تامین حدود ۵۰ درصد از آب شرب مردم استان توسط این طرح، در تلاش هستیم تا با تغییر مسیر لوله‌های انتقال آب، این طرح به بهترین شکل و بدون آسیب به منطقه اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان می‌گوید: صدور مجوز فعالیت در پارک‌های ملی تنها در اختیار شورای عالی محیط زیست است و این شورا هست که باید درباره این طرح تصمیم بگیرد.

به گفته او اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان مخالفت خود را با عبور لوله‌های انتقال طرح آبرسانی غدیر از پارک ملی کرخه، طی نامه‌ای اعلام کرده و به قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این طرح ابلاغ و این موضوع به فرمانداری شوش نیز اعلام شده.

بر اساس برنامه سال ۱۳۹۸ قرار نبود که طرح غدیر از پارک ملی کرخه عبور کند، اما در طرح جدید، مسیر آن تغییر داده شده و درخصوص مسیر پیشنهادی و عرض منطقه‌ای که محل حفاری و لوله‌گذاری است ودر این مسیر ۲ هزار و ۵۰۰ متر از پارک ملی کرخه قرار دارد که دارای پوشش گیاهی مناسبی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.