عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که با یکپارچه شدن سامانه‌ها، هزینه های اضافی کشور کم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - غلامرضا مصباحی مقدم گفت: دولت الکترونیک وقتی شکل می‌گیرد که مجموعه سامانه‌های خدمات دهنده مثل ادارات، بانک‌ها، بورس، بیمه و مجموعه ارتباطاتی که اشخاص با وزارتخانه‌ها دارند، همه به صورت یکپارچه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد اگر خدمات دولت به مردم به صورت الکترونیک انجام شود، هزینه‌های اضافی کشور کم می‌شود.

حجت الاسلا سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بر این باور است که بنای دولت بر این است که با همت و تلاش همه مدیران و دستگاه‌ها کارِ مردم تسهیل و دسترسی آنان به خدمات افزایش یافته و آسان شود و باید تلاش کنیم عقب‌ماندگی‌ها در زمینه دولت الکترونیک هر چه سریع‌تر برطرف شوند.

به گفته مصباحی مقدم اکنون همه دستگاه‌ها سامانه مرتبط به خود را دارند و از سوی دیگر برای انجام کاری به ارباب رجوع گفته می‌شود که در سامانه وارد شوند، اما مجموعه سوابق و مدارک خود را به صورت پرونده و کاغذی تحویل دهند؛ این امر نشان می‌دهد که هنوز فرهنگ خدمات الکترونیک برای دستگاه‌های کشور جا نیفتاده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
چرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
50% کارکنا و 50% مسئولین دستگاهها مقصرن و نقشه این ها هم اینه که از یه طرف میخوان شلوغ بازی دربیارن و صف درس کنن و فعال نمایی کنن تا حقوق و مزایای بیشتری بگیرن و دولت رو بیشتر بدوشن و از طرف دیگه برا مردم قدرت نمایی کنن و از مردم باج و رشوه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
متاسغانه بخش زیادی از پرسنل ادارات ما در سال های گذشته با بی توجهی مسئولین و با بند پ در مشاغل خود حضور دارن ، اکثر نیروهای با استعداد و با ضریب هوشی بالا از چرخه استخدام خارج شدند ، خوب واقعا از یه فردی که دیپلمشو به زور پول و سفارش گرفته ، مدرک دانشگاهیش استشهادیه و با بند پ جذب مشاغل دولتی شده ، چه انتظاری داریم ، اون بنده خدا هنوز در تشخیص دست چپ و راستش مشکل داره چه برسه به دولت الکترونیک .
نکته دیگه خود سیستم تصمیم گیر ادارات ما هستند که گویا بیشتر علاقه به روش سنتی دارن ، شاید ترس از شغافیت بیش از حد یا یه چیزی شبیه بی این دارن .

خوب شایدم راست میگن حالا چه کاریه ، دردسر درست کنیم براشون . حقوقه که داره میاد ، هر لحظه بخوانم میتونن زیرآبی برن البته با هدف خدمت ، مردمم خداشون بزرگه ، اونام که همیشه سر نماز برای مردم دعا میکنن ، مردمم سخت نگیرن این همه استرس و فشار عصبی براشون خوب نیست .
آخرین اخبار