سرپرست شبکه بهداشت و درمان گفت: خطر امیکرون برای بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و کودکان جدی و پیشگیری، همواره مقدم بر درمان این گروه و سایر افراد است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار با بیان اینکه روزانه بیش از چهار هزار نفر در این شهرستان واکسن دریافت می‌کنند گفت: خطر امیکرون برای بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و کودکان جدی و پیشگیری، همواره مقدم بر درمان این گروه و سایر افراد است.

همایون دادگر گفت: اگرچه آمار مرگ و میر به دلیل پوشش گسترده واکسیناسیون کاهش یافته است، اما این مساله به معنای ابتلا نشدن افراد به اُمیکرون نیست.

او گفت:  برخلاف انواع قبلی بیشتر کودکان را هدف قرار می‌دهد، افزود: ۲۰ درصد از مبتلایان به سویه اُمیکرون گروه سنی کمتر از ۱۲ سال هستند.

به گفته دادگر: امیکرون با علایم بالینی سرفه، عطسه و گلو درد ظاهر می‌شود که نباید به راحتی از آن‌ها عبور کرد به ویژه مادران باردار می‌بایست در صورت ابتلا حتما با پزشک مشورت کنند.

 جمعیت هدف واکسیناسیون گروه سنی بالای ۹ سال این شهرستان ۱۶۹ هزار نفر، جمعیت ۹ تا ۱۱ سال ۱۷ هزار و بالای ۱۲ سال ۱۵۲ هزار نفر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار