بخشدار مرکزی نیکشهر از جانمایی و شروع بکار سه طرح گردشگری در روستاهای این بخش خبر داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  محمد بلوچ زهی در آیین جانمایی از سه پروژه محیط زیست محور ، بوم گردی و بازارچه محلی در این بخش گفت : روستاهای بخش مرکزی نیکشهر با قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا و وجود محور های ارتباطی پر تردد در امتداد برخی از روستاها از ظرفیت بی نظیری در انواع سبک های گردشگری برخوردار هستند.

او گفت: در چندین سال اخیر در حوزه های میراث فرهنگی ، گردشگری و بوم گردی در بخش مرکزی شهرستان نیکشهر اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است که ثبت ملی گونه در خطر انقراض خرس سیاه بلوچی از مهم ترین این اقدامات است.

به گفته بخشدار مرکزی نیکشهر  جانمایی از سه طرح بازارچه فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی در روستای تخت ملک ، ساخت المان گونه در معرض انقراض سنجاب بلوچی (هردگ) در روستای هیچان و مجتمع بوم گردی روستای بلپیر با هدف رونق صنعت گردشگری با رویکرد گردشگری پایدار با حضور تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان انجام شده است.

محمد بلوچ زهی می گوید: احداث بازارچه صنایع دستی و محصولات کشاورزی در روستای هدف گردشگری تخت ملک واقع در محور ترانزیت ایرانشهر به چابهار با وجود ظرفیت های طبیعی و انسانی می تواند کانونی باشد برای رونق کسب و کار هنرمندان بومی و موجب افزایش درآمد مردم شود.

بخشدار مرکزی نیکشهر در ادامه گفت : ساخت المان سنجاب بلوچی برای اولین بار در کشور در روستای محیط زیست محور هیچان با توجه به وجود پتانسیل های طبیعی و سرمایه های اجتماعی می تواند گامی مهم برای حفظ گونه های حیوانی در معرض خطر و محلی جنوب استان باشد.

بلوچ زهی  گفت: رونق صنعت گردشگری در روستاها می تواند موجب توسعه این مناطق شود  احداث مجتمع بوم گردی در روستای بلپیر با اولویت استفاده از مصالح طبیعی و ارگانیک برای حفظ مظاهر و معماری روستایی و تحقق گردشگری پایدار از جمله برنامه های مهم برای توسعه صنعت گردشگری در بخش مرکزی نیکشهر است.

بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: با رایزنی های صورت گرفته و ارائه طرح های کارشناسی، اعتبار لازم برای شروع بکار این پروژه ها تامین شده است که با اتمام آنها شاهد تحولی عظیم در بخش گردشگری در این بخش خواهیم بود.

او گفت : همچنین پروژه احداث مسافر کاشانه های سنتی روستای گورگتان در محدوده آبشار فیروزه ای گرگان به اتمام رسیده است و بزودی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.