یک هیات ترکیه‌ای قبل از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا به اراضی اشغالی سفر می‌کند تا در خصوص روابط میان دو طرف به گفتگو بپردازد.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک هیأت بلندپایه ترکیه‌ای این هفته به عنوان بخشی از مقدمات سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به تل آویو سفر می‌کند.

به گزارش سایت عرب ۴۸، بر اساس بیانیه مشترک دفتر رئیس رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه، این هیأت برای گفتگو در خصوص روابط میان تل آویو و آنکارا، این هفته به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

هیات ترک شامل مشاور رجب طیب اردوغان و ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری و سادات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه است.

مقامات ترک در اراضی اشغالی با آلون اوشپیز، مدیرکل وزارت امور خارجه، ایال شویکی، مدیرکل دفتر رئیس این رژیم و دیگر مقامات وزارت امور خارجه و دفتر رئیس این رژیم دیدار خواهند کرد.

این سفر هیأت ترکی پس از سفر اوشپیز به آنکارا در دسامبر گذشته صورت می‌گیرد که طی آن قرار است مذاکرات درباره سفر هرتزوگ و روابط دو طرف آغاز شود.

اردوغان دو هفته پیش اعلام کرد که هرتزوگ در اواسط مارس به ترکیه سفر خواهد کرد و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز برای شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا که از ۱۱ تا ۱۳ مارس برگزار می‌شود، دعوت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار