به نظر می‌رسد غول‌های فناوری چینی برای ورود به دنیای متاورس ابتدا باید در حوزه بازی‌ها فعالیت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - متاورس، دنیای مجازی که همه از آن صحبت می‌کنند احتمالاً در چین به شکل فناوری چینی و با ویژگی‌های مخصوص به این کشور خواهد بود. غول‌های فناوری چین شروع به سرمایه‌گذاری در متاورس کرده‌اند. متاورس عمدتاً به معنای جهان‌های مجازی است که مردم در آن بازی و زندگی خواهند کرد.

به گزارش cnbc، مقررات سختگیرانه احتمالا یکی از ویژگی‌های متاورس چینی خواهد بود، زیرا پکن همچنان به نظارت دقیق روی عملکرد شرکت‌های فناوری داخلی خود ادامه می‌دهد. شرکت‌های آمریکایی مانند متا مادر فیس‌بوک در حال استفاده از مفهوم متاورس هستند، در حالی که مایکروسافت خرید پیشنهادی خود از شرکت بازی Activision را به عنوان یک بازی در این موضوع مطرح کرده است.

مورگان استنلی در یادداشتی که ماه گذشته منتشر کرد، گفت: "در چین، کل سرمایه گذاری برای متاورس می‌تواند ۵۲ تریلیون یوان یا حدود ۸ تریلیون دلار باشد. شرکت‌هایی مانند Tencent، NetEase، مالک TikTok، ByteDance و Alibaba می‌توانند پیشتازان این حوزه در میان شرکت‌های اینترنتی چین باشند."

متاورس

این سرمایه گذاری به نوع برنامه‌هایی برمی‌گردد که می‌توانند بخشی از متاورس باشند. تحلیلگران می‌گویند واقعیت مجازی، بازی‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برخی از کاربرد‌های اولیه باشند. این موضوع ممکن است شامل مواردی مانند خرید آیتم‌های مجازی در بازی‌ها یا ایجاد آواتار‌های دیجیتالی برای شرکت در جلسات نیز باشد. وینستون ما، شریک مدیریتی در CloudTree Ventures گفت: "همه غول‌های فناوری چین باید متاورس را بپذیرند تا راه‌های جدیدی برای تعامل با جوان‌ترین نسل کاربران اینترنت بیابند."

غول‌های فناوری چین در متاورس

پونی ما، مدیر عامل Tencent در ماه نوامبر گفت که متاورس فرصتی برای افزایش رشد در صنایع موجود مانند بازی‌ها خواهد بود. Tencent بزرگترین شرکت بازی سازی جهان با مجموعه‌ای قوی از بازی‌های رایانه شخصی و موبایل است.Tencent همچنین اپلیکیشن WeChat را در اختیار دارد. این برنhمه یک سرویس پیام رسانی با بیش از یک میلیارد کاربر است.

واقعیت مجازی

در همین حال، ByteDance در سال گذشته به طور گسترده وارد حوزه بازی‌ها شده است. در ماه اوت، این شرکت سازنده هدست واقعیت مجازی Pico را خریداری کرد. ByteDance همچنین مالک TikTok، برنامه ویدیویی کوتاه، و معادل چینی آن Douyin است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد، پایه‌های واقعیت مجازی، رسانه‌های اجتماعی و بازی‌ها را بنا نهاده است.

علی بابا امسال اعلام کرد که قصد دارد عینک‌های واقعیت افزوده را برای جلسات مجازی عرضه کند. واقعیت افزوده به تصاویر مجازی بر روی دنیای واقعی اشاره دارد. باید توجه کرد که این فعالیت‌ها هم می‌توانند در متاورس موثر باشد. این غول تجارت الکترونیک یک "اینفلوئنسر مجازی" به نام دونگ دونگ را برای المپیک زمستانی پکن راه اندازی کرده است. آواتار دیجیتال را می‌توان در برنامه خرید Taobao Alibaba یافت که حقایقی را در مورد المپیک ارائه می‌دهد و همچنین موارد مرتبط با بازی‌ها را تبلیغ می‌کند.

دنیای متاورس

رسانه‌های محلی سال گذشته گزارش دادند که NetEase، یکی دیگر از غول‌های بازی چین، پایگاهی را در استان جنوبی هاینان ایجاد کرده است که بر توسعه برنامه‌های کاربردی متاورس متمرکز است. غول جستجو بایدو سال گذشته یک اپلیکیشن متاورس به نام XiRang را راه‌اندازی کرد که نوعی دنیای مجازی است که می‌تواند تا ۱۰۰ هزار نفر را همزمان در خود جای دهد.

چارلز موک، بنیانگذار Tech For Good Asia، به CNBC گفت: "مشابه آنچه در متا دیده‌ایم، مفهوم متاورس در ابتدا ممکن است شامل بازی‌های VR/AR و محیط‌های تعاملی اجتماعی باشد. بدیهی است که این‌ها حوزه‌هایی خواهند بود که بازیگران بزرگ فناوری چین ابتدا دنبال آن خواهند رفت و شروع به فعالیت خواهند کرد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار