مرد شماره یک تنیس جهان در مصاحبه‌ای گفت حاضر است رقابت‌های گرند اسلم استرالیا را از دست بدهد اما واکسن کرونا دریافت نکند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از روزنامه گاردین، نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان در اولین مصاحبه مهم خود پس از اخراج از استرالیا در اوایل سال جاری به دلیل وضعیت واکسیناسیون خود گفت که ترجیح می‌دهد مسابقات گرند اسلم‌ را از دست بدهد اما واکسن کرونا دریافت نکند. 

جوکوویچ گفت:به طور کلی مخالف واکسیناسیون نیست، اما معتقدم افراد در مورد دریافت واکسن حق انتخاب دارند. ممکن است به دلیل امتناع از تزریق واکسن کرونا مسابقات اوپن فرانسه را هم از دست بدهم، این بهایی است که من حاضرم بپردازم. اصول تصمیم گیری در بدن من از هر عنوان یا هر چیز دیگری مهمتر است. من سعی می‌کنم تا جایی که بتوانم با بدنم هماهنگ باشم. من آزادی انتخاب را کاملا درک و از آن حمایت می‌کنم. من پرونده پزشکی و وضعیت واکسیناسیون خود را فاش نکرده‌ام، زیرا این حق را داشتم که آن را خصوصی نگه دارم، اما همانطور که می‌بینم نتیجه گیری‌ها و فرضیات اشتباه زیادی وجود دارد. مهم این است که درباره آن صحبت و برخی چیز‌ها را توجیه کنیم.

جوکوویچ گفت: «من درک می‌کنم که در سطح جهانی، همه تلاش می‌کنند که این ویروس را مدیریت  کنند و امیدوارم به زودی این بیماری پایان یابد. من بخشی از یک ورزش جهانی هستم که هر هفته در مکانی متفاوت انجام می‌شود؛ بنابراین عواقب تصمیمم را می‌دانم و یکی از پیامد‌های تصمیمم نرفتن به استرالیا بود و آماده بودم که نروم. من می‌دانم در حال حاضر که واکسینه نشدم، نمی‌توانم در بیشتر مسابقات حضور داشته باشم».

این مرد ۳۴ ساله احتمال واکسینه شدن برای کووید در آینده را رد نکرد.

جوکوویچ اذعان کرد به دلیل قوانین فعلی ورود واکسیناسیون کووید، رقابت در بیشتر مسابقات در تنیس دشوار است. او در نهایت پس از آن که الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا از اختیار خود برای لغو ویزای تنیسور شماره یک جهان استفاده کرد، اخراج شد.

تصمیم هاوک مبنی بر اینکه شرکت جوکوویچ در مسابقات آزاد استرالیا ممکن است احساسات ضد واکسیناسیون را تقویت کرده و باعث آشفتگی مدنی شود، پس از ارائه آخرین درخواست تجدیدنظر ستاره تنیس توسط دادگاه فدرال کامل تایید شد.

در آن زمان جوکوویچ در بیانیه‌ای گفت که از این حکم «بسیار ناامید» است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
مگه ازت پول میگیرن ثانیاً این همه آدم واکسن زدن ثالثا اگه الکیه مشکل ندارم بزن خودتو خلاص کن نمیری که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
دیوانه
آخرین اخبار