عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خط رهبری همان خط حضرت علی(ع) است که برگفته از خط اصیل اسلام است و نباید از این مسیر خارج شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  آیت الله سید محمود علوی گفت: حضرت علی (ع) پشت سر پیامبر حرکت می‌کرد و در جبهه دشمن به نزدیک ترین افراد خود هم هیچ تردیدی راه نمی‌داد.

او گفت: اما علی (ع) در سخت‌ترین و دشوارترین زمان در جنگ‌ها تکیه گاه پیامبر بود، و علی یک قهرمان بود و در اجرای فرمان رسول خدا وارد جنگ می‌شد.

علوی گفت: اگر آن طوری که رهبری فرمایش می‌دهند طبق نظر ایشان عمل کردیم می‌توان گفت پیرو رهبری هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی (ع) فرمودند که اگر حضور مردم و آن اشک‌ها نبود من حکومت را قبول نمی‌کردم و حجت بر من تمام شد که آمدم و حکومت را پذیرفتم و ارزش این حکومت از آب دهان بز برای من کمتر است.

او گفت:  در زمان‌های متعدد حق برای حکومت گران بود، اما حضرت علی (ع) فرمودند همه احکام باید به نفع مردم صادر شود و خدمت و محبت به همه مردم اعم زرشتی، یهودی، و مسلمانان هیچ فرقی نمی‌کند و باید به همه رعیت محبت کرد.

علوی گفت: اگر راه و منش مولا علی (ع) را ادامه ندهیم شیعه بودن ما شیعه بودن شناسنامه‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عدالت و معیشت و کرامت برای همه یکسان بود و مولا علی (ع) همه را به یک دید می‌دید.

علوی گفت: نسخه جمهوری اسلامی ایران بر اساس حکومت حضرت علی (ع) است و مقام معظم رهبری در تمامی بیاناتشان انگشت بر سیره علوی می‌گذارند و بر اجرای آن تاکید می‌کنند.

وزیر سابق وزارت اطلاعات گفت:خداوند بر ما منت نهاده و رهبری علی گونه مانند مقام معظم رهبری به عنوان یک نعمتی بی بدیل نصیب ما شده است و اگر خدایی ناکرده از مسیر رهبری خارج شویم و زاویه پیداکنیم رهبری آسیب نمی بیند بلکه ما آسیب می‌بینیم.

او گفت: اینها درس است که در مسیر رهبری حرکت کنیم زیرا مسیر رهبری برگرفته از مسیر حضرت علی (ع) است.

علوی گفت: کارهایی که در سطح منطقه انجام شده است کار یک نفر یا دو نفر نبوده است بلکه به وجود مجموعه عزیزانی بود که در منطقه همکاری می‌کردند و ما در تهران امور را دنبال می‌کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:  پیشرفت منطقه بر اساس همدلی و همراهی و کمک به یکدیگر بود که شاهد آبادانی این منطقه هستیم و انتظار می رود منطقه شاهد برادری و همدلی باشد و به اندک چیزی در مقابل هم قرار نگیریم و اگر می‌خواهیم شاهد پیشرفت منطقه باشیم باید در کنار هم باشیم نه در برابر همدیگر تا بتوانیم به منطقه و کشور خدمت کنیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
چرت پس محاکمه نمیشی؟ آمدنیوزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
البته چرا