در آستانه‌ی ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام، امروز در مراسمی ۱۱ نفر از طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی گیلان طی یک مراسم عمامه گذاری، ملبس به لباس روحانیت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم تبلیغ دین خدا را بزرگترین رسالت طلاب و روحانیان در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: نیل به اهداف پیش بینی شده در این رسالت مهم، مستلزم خودسازی و تزکیه‌ی نفس است.

به گفته او، حرکت در مسیر ارزش‌ها و رسیدن به تعالی و معنویت از اهداف عالمان دین در اعصار گوناگون بوده و ثمره‌ی این تلاش مجاهدانه در تاریخ معاصر به شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل انجامیده است.

پایبندی به ارزش‌های والای انقلاب مصداق بارز دفاع از جایگاه دین و معنویت است و سیره‌ی ربانی امام خمینی رحمت الله علیه در بستر خود سازی و تاسی از آموزه‌های اسلام اصیل به نتیجه رسید و این الگو باید همواره در مواجه با ظلم و جور زیاده خواهان مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه‌ علمیه‌ گیلان نیز در این مراسم گزارشی از روند تربیت طلاب و برگزاری مسابقات قرآنی ارائه داد و گفت: انس با قرآن و تلاش مجدانه برای درک مفاهیم متعالی کلام وحی، سرمایه ایی ست که می‌تواند طلاب جوان را در امر رسالت خطیرشان یاری رساند.

در ادامه‌ی این مراسم از ۲۰ نفر از برگزیدگان، داوران و برگزار کنندگان مسابقات قرآن و اذان طلاب حوزه‌ علمیه‌ گیلان موسوم به عصر شکوفایی قدردانی شد.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.