معاون توانبخشی بهزیستی کردستان با اشاره به ایجاد صندوق خدمات مالی خرد در برخی از روستا‌های استان گفت: معلولان ساکن این روستا‌ها با عضویت در صندوق می‌توانند تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - مژگان مشفق گفت: در حال حاضر ۱۱ صندوق خدمات مالی خُرد در روستا‌های سنندج و مریوان در راستای اشتغال خانگی معلولان ایجاد شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: بر این اساس در تسهیلات مالی خُرد، بهزیستی سهم آورده مددجو را تامین می‌کند و از این رو این افراد می‌توانند پس از ارائه طرح و دریافت تسهیلات، در زمینه اشتغالزایی بصورت گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره در محل سکونت خود گام بردارند.

او افزایش ظرفیت افراد دارای معلولیت، تدوین طرح‌های کوچک اشتغال، بهبود معیشت افراد کم درآمد و افزایش مسئولیت جمعی را از جمله اهداف راه اندازی این صندوق‌ها اعلام کرد.

مشفق می گوید: ایجاد صندوق‌های خرد محلی برای افراد تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه مستلزم همکاری سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و مجری بخش غیر دولتی است که در استان انجام می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش داریم که این صندوق‌ها را در روستا‌های سایر شهرستان‌های استان هم دایر کنیم و در حال حاضر شهرستان‌های بانه و قروه نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.