جلسه رسیدگی به اعتراض حسین ساوه شمشکی با حضور نمایندگانی از دادگاه حکمیت ورزش، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ و کمیته بین المللی المپیک برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جلسه رسیدگی به اعتراض حسین ساوه شمشکی، اسکی باز آلپاین ایران در بازی‌های المپیک زمستانی که چند روز پیش با خبر مثبت شدن تست دوپینگ مواجه بود با حضور نماینده دادگاه حکمیت ورزش (CAS), نماینده کمیته بین المللی المپیک (IOC),نماینده فدراسیون جهانی اسکی (FIS) و نماینده سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و دو وکیل چینی برای دفاع از این ورزشکار برگزار شد.

به نقل از فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، در این جلسه ساوه شمشکی دفاعیات خود را انجام داد و کارشناس متخصص مربوطه پاسخگوی سوالات و ابهامات طرفین بود. رای این دادگاه تا ۲۴ ساعت آینده مشخص خواهد شد.

حسین ساوه شمشکی به دلیل استفاده از استروئید آنابولیک محروم شده است. بدین ترتیب نام حسین ساوه شمشکی به عنوان نخستین دوپینگی المپیک ۲۰۲۲ ثبت شد.

این اسکی باز ۳۶ ساله در المپیک ۲۰۱۰ ونکوور و ۲۰۱۴ سوچی در مسابقات مارپیچ کوچک و بزرگ به رقابت پرداخت. حسین ساوه شمشکی پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۴ سوچی و به همراه عاطفه احمدی پرچمدار کشورمان در المپیک ۲۰۲۲ پکن بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار