به منظور حفظ سلامت مردم و همچنین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امسال مراسم معنوی اعتکاف در مساجد مناطق قرمز کرونایی در چهارمحال و بختیاری برگزار نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام کاظمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهامحال و بختیاری گفت: برگزاری مراسم اعتکاف در شهر‌هایی که بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مدیریت کرونا، قرمز هستند ممنوع و شیوه‌نامه برگزاری این مراسم معنوی در مناطق آبی، زرد و نارنجی به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی اعتکاف، شیوه‌نامه‌ای را بر اساس شرایط شیوع کرونا در کشور تدوین و به سراسر کشور ابلاغ کرده‌اند که این دستورالعمل در شهر‌ها و مناطقی که وضعیت قرمز ندارند و مجاز به برگزاری مراسم اعتکاف هستند، اعمال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مراسم اعتکاف در شهر‌های آبی، زرد و نارنجی با ۲۰ درصد ظرفیت مکان برگزاری انجام می‌شود.

در شیوه‌نامه ابلاغی به شهرستان‌ها، وظایفی برای مسئولان برگزارکننده، معتکفان و شرایط محل برگزاری اعلام و در سامانه‌های مربوط بارگذاری شده است، همچنین افراد می‌توانند از ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها این شیوه‌نامه را دریافت و با حساسیت و دقت در برنامه‌های خود رعایت کنند.

رعایت بهداشت فردی، استفاده مداوم از ماسک، استفاده از وسایل و مهر و سجاده و کتاب‌های شخصی، توجه به حفظ فاصله اجتماعی، وضعیت تردد، رعایت بهداشت سرویش‌های بهداشتی و وضوخانه و ... از مواردی هستند که معتکفان باید رعایت نمایند.

بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، شرکت افراد بالای ۶۰ سال و نیز افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در مراسم اعتکاف ممنوع است و معتکفان باید کارت واکسیناسیون یا گواهی تست منفی کرونا مربوط به ۴۸ ساعت پیش از آغاز مراسم را برای پذیرش ارائه دهند.

هم اکنون هفت شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، سامان، بن و کیار به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز، شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ در وضعیت نارنجی و شهرستان خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.