سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین بعد از صحبت‌های اخیر سفیر این کشور در لندن، مسیر پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا و ناتو را اولویتی مطلق خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان – بعد از صحبت‌های وادیم پرستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس مبنی بر اینکه اگر مسکو در تصمیم خود برای حمله نظامی به اوکراین بازنگری کند کی‌یف نیز به خواسته خود برای پیوستن به ناتو پافشاری نمی‌کند، معاون وزیر خارجه این کشور صحبت‌های او را خارج از چارچوب خواسته های سران کی‌یف خواند.

به گزارش الجزیره، معاون وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه گفت: موضوع ضمانت‌های امنیتی به موضوعی تعیین کننده و بهترین تضمین برای پیوستن ما به ناتو تبدیل شده است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز اعلام کرد که علی رغم صحبت مداوم غرب در مورد حمله قریب الوقوع مسکو به کی‌یف هیچ فردی برنامه‌ای برای جنگ با اوکراین ندارد و واشنگتن می‌خواهد به وسیله دیگران آتش درگیری در اوکراین را شعله ور کند.

پس از انتشار اظهارات سفیر اوکراین در لندن، اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در صفحه توییتر خود نوشت: «اظهارات سفیر اوکراین در انگلیس خارج از بافت معنا شده و بسیاری را گمراه کرده است. موضع اوکراین [در مورد ناتو] بدون تغییر باقی می‌ماند. هدف عضویت در ناتو در قانون اساسی اوکراین ذکر شده است و هیچ تصمیمی نمی‌تواند برخلاف آن باشد. موضوع تضمین‌های امنیتی برای اوکراین فوری است».

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه با تنش همراه بوده است اما اکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، از یک سو بر رقیب خود یعنی روسیه فشار آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بیچاره بانیان و مؤسسین کشور اوکراین
چی میخواستن چی شد
آخرین اخبار