معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تمامی بیمارستان‌های استان برای مقابله با موج جدید کرونا در استان آماده باش هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن روشنی گفت : در موج جدید که عمدتا سویه "امیکرون" غالب است، به نظر می‌رسد بستری‌ها نسبت به موج قبلی افزایشی نداشته باشد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این سویه جدید نسبت به سویه‌های قبلی خفیف‌تر است و پیش بینی ما این است تعداد بستری‌ها به اندازه موج قبلی نباشد.

حدود ۵۸۸ تخت بیمارستانی برای موج جدید کرونا آماده سازی شده این آمادگی را داریم که تا ۱۶۰۰ تخت تخت‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا را افزایش دهیم و مرحله به مرحله این کار انجام شدنی است.

در اوج موج گذشته تعداد بستری‌ها به حدود ۵۸۸ نفر رسید و همان تعداد تخت هم اکنون مهیا است و در صورت نیاز قابل افزایش است.

در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش هستند، هم اکنون چهار بخش بیمارستان امام رضا (ع) و تمام تخت‌های بیمارستان گلستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است. دو بخش و ۲۵ تخت ویژه هم در بیمارستان فارابی به این بیماران اختصاص داده شده است.

در صورت نیاز بخش‌هایی در بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان طالقانی هم در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

هم اکنون تخت خالی برای این بیماران زیاد داریم و پیش بینی هم می‌شود که تعداد بستری‌ها هم به اندازه موج گذشته افزایش نداشته باشد.

به لحاظ سایر زیرساخت‌های درمانی از جمله دستگاه اکسیژن ساز هم هم اکنون کمبودی در استان نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.