مسئول قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه‌ای ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران از راه اندازی مدارس احسان در ۳ شهرستان استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-میثم نعمتی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه‌ای میان قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آموزش و پرورش استان گفت: طبق این تفاهمنامه مدارس احسان در سه شهرستان نکا، گلوگاه و سوادکوه راه اندازی می‌شود.

در این طرح در قالب راه‌اندازی مدارس «احسان» سعی خواهد شد با اجرای برنامه‌های متعدد تربیتی در مدارس ابتدایی، ارائه طرح مشاوره برای دانش‌آموزان در معرض آسیب در مدارس متوسطه اول و دوم و همچنین در قالب گروه‌های جهادی با ساختار خیریه‌ای حمایت از نیازمندان دستور کار قرار گیرد..

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه از ضرورت امضاء چنین تفاهم نامه‌ای، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از جمله نهاد‌های بسیار تأثیرگذار در خدمت به عموم جامعه است و خدمات این نهاد به مناطق محروم منشأ اثر خیرات فراوان شده که این بار با ورود به عرصه‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه کمک‌های مشاوره‌ای و دستگیری از نیازمندان و شناسایی و ارائه خدمت به دانش‌آموزان و خانواده‌های در معرض آسیب بخش مهمی از مشکلات آموزش و پرورش را کم کند.

از جمله مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به مواردی همچون تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی‌ها و مهارت‌های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی؛ افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های پیشرفت محلی به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار