سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۱۷۰ نفر از بیماران بستری با علائم تنفسی هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - دکتر عبداله دیدبان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هم اکنون ۳۶۲ نفر از هم استانی‌ها با علائم شدید تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۷۰ نفر از آنان هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده اند.

۱۶ بیمار فقط یک دُز، ۱۲۲ بیمار دُز دوم را دریافت کرده اند و این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون به ویژه دُز سوم یا نوبت یادآور است که هم آمار بستری و هم آمار مرگ و میر را کاهش خواهد داد.

آمار فوتی‌های روز گذشته به ۵ نفر رسیده که در مقایسه با هفته گذشته ۵/۲ برابر شده است که نیازمند توجه مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

کمبود دارو‌ها مختص استان قزوین نیست و در کل کشور با این موضوع مواجهیم و پزشکان باید در خصوص تجویز‌های غیر ضرور پرهیز لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این پیک هم فاصله بگیریم و به شرایط پایدار برسیم.

روند رشد بستری کاهش یافته است، اما این به معنای کنار گذاشتن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست، زیرا در رنگ بندی‌ها به جز شهرستان آوج همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

طرح مراقبت در منزل یکی از طرح‌های بسیار مهمی است که می‌توان برای کمک به کاهش شیوع ویروس کرونا از آن بهره برد و همکاران ما از ساعت ۸ صبح الی ۲۲ شب آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

آمادگی لازم را برای واکسیناسیون سیار داریم و در برخی از مواقع قبل از اینکه شرکت‌ها و موسسات اعلام آمادگی کنند در محل حاضر شده و واکسیناسیون را انجام داده ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار