باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - سید یداله حسینی معاون آموزش ابتدایی استان قزوین گفت: با اتمام آزمونهای نوبت اول مدارس، به طور هماهنگ برنامه پایش و ترمیم (جبران و تثبیت یادگیری) در مدارس ابتدایی استان آغاز شده است.
توجه به گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی، برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای پوشش کامل دوره آموزش عمومی و برخوردار از کیفیت مناسب، تربیت نیروی انسانی کارآمد، حمایت از دانش آموزان دارای نیاز ویژه، توجه ویژه به جنسیت، تفاوتهای فردی و مقتضیات محلی در ارائه خدمات آموزشی از جمله اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور میباشد که برابر چنین اهدافی، معاونت آموزش ابتدایی با ابلاغ و ارسال شیوه نامه «پایش و ترمیم» در صدد ایجاد چنین فضایی میباشد تا با همکاری آموزگاران و دیگر عوامل اجرایی مدارس، مانع تکرار پایه و جبران عقب ماندگی تحصیلی در دانش آموزان لازم التوجه گردد.
ضرورت ریشه یابی و شناسایی دقیق مشکلات درسی دانش آموزان و پیش بینی فعالیتهای تکمیلی، به خصوص در مفاهیم دروس ریاضی، فارسی و علوم تجربی که محتوای آن بر اصل توالی منطبق است؛ میتواند در فرصتهای آموزشی فرد به فرد و در شرایط کرونایی با استفاده از راهکارهای مختلف و متنوع به پیشبرد و پیشرفت عملکرد تحصیلی دانش آموزان کمک شایان نماید.
انتهای پیام/ح