معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از تشکیل یک پرونده تخلف صنفی مربوط به تعدادی از آهن فروشان این استان به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد ریال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  آقای مهدی حسنی گفت: طی بازرسی از ۱۲ واحد از فعالان صنف آهن فروش، ۶ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها به میزان ۱۸۲ تن انواع آهن آلات به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

حسنی گفت: علی‌رغم برگزاری جلسات و مکاتبات انجام شده مبنی بر اخذ کد نقش و ثبت ورود و خروج در سامانه جامع تجارت متاسفانه برخی از واحد‌ها هنوز اقدام به این امر نکرده‌اند، درحالی که کالا‌های ایشان جزو کالا‌های هدف و مشمول ثبت در سامانه تجارت بوده.

به گفته معاون صمت فارس اقدام این واحد‌ها مطابق ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی تخلف است و پرونده تخلف مربوط به این واحد‌های صنفی براساس موجودی حقیقی که باید در سامانه ثبت می‌شد، اما نشده بود، محاسبه و مشخص شده.

حسنی از مردم خواست تا نسبت به گرانفروشی حساس باشند و کمک کنند تا به عنوان مصرف کننده نهایی و مشتری، مسیر ایجاد و حفظ تعادل در بازار، تسهیل و این امر تسریع شد و قیمت‌ها واقعی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار