معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب مقام نخست این دانشگاه در سه حیطه از هفدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آقای دکتر پرویز شهابیگفت: در سه حیطه دیگر نیز در این جشنواره رتبه دوم را کسب کردیم که افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود و نشان از تلاش‌های گسترده عزیزان در این بخش است.

طبق آخرین ارزشیابی‌های دانشگاه علوم پزشکی کشور در ۱۰ حیطه مختلف و در ۸۰۰ مرکز در سطح کشور که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۳ حیطه رتبه اول را کسب کرده است که در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی برای اولین بار اتفاق افتاده است.

جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دنیا در سال ۲۰۲۱، ۲۸۴، در ایران سوم و در آسیا ۸۲ است که روند صعودی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

برای اولین بار در کشور در بخش شرکت‌های دانش بنیان داروی مزالازین در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید شد که در شرکت‌های دارویی به قرص تبدیل و به بازار مصرف توزیع می‌شود.

 تجهیزاتی که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید می‌شود به چندین کشور صادر می‌شود و ارزش آن نیز ۹۲ هزار دلار است، اما این تجهیزات در داخل کشور نزدیک ۳۰ میلیارد تومان در آمد داشته و امید است از سال آینده دانشگاه دارای درآمد ارزی شود.

پارک اختصاصی علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در چند روز آینده در فضایی به مساحت ۷۷ هزار متر مربع در ساری زمین تبریز راه اندازی می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان در آن مستقر می‌شوند.

 محصولات تولیدی منحصر به فرد ما نزدیک به ۳۰ محصول است که در اقصی نقاط کشور در حال توزیع است ، ۴۷ طرح در حال توسعه و ۲۴ مرکز رشد داریم که با تلاش مسئولین تا پایان سال به ۳۰ مرکز رشد و فناوری افزایش می‌یابد.

در دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات دارو‌های کاربردی داریم که در زمینه گیاهان دارویی فعال است گیاهانی که در انحصار استان است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حمایت مالی این دانشگاه از شرکت‌های فعال در زمینه صادرات دارو‌های گیاهی خبرداد که می‌تواند در رشد و شکوفایی این بخش اثر گذار باشد.

جشنوارهٔ تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی یک جشنوارهٔ علمی در کشور است که توسط وزارت بهداشت برگزار و معتبرترین جشنواره در زمینهٔ علوم پزشکی در ایران است که سالیانه برگزار می‌شود و در اغلب دوره‌ها جوایز برگزیدگان توسط رئیس‌جمهور اهدا شده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.