رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر والیبال امروز با مشخص شدن تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته یک به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - در ادامه رقابت‌های لیگ برتر والیبال از هفته بیست و ششم، ۶ دیدار به صورت همزمان برگزار شد و تیم‌های بالا نشین جدول لیگ برتر والیبال برابر حریفان خود شدند و سایپا تهران هم با شکست برابر مس رفسنجان با لیگ برتر والیبال خداحافظی کرد و به لیگ دسته یک سقوط کرد.

شهرداری ارومیه ۳ - فولاد سیرجان ایرانیان صفر

تیم شهرداری ارومیه با پیروزی سه امتیازی در رقابت دیدنی تیم‌های میان‌جدولی، رتبه پنجمی خود را تثبیت کرد. شاگردان محمدرضا تندروان با غلبه سه بر صفر مقابل فولاد سیرجان ایرانیان، صاحب شانزده برد و چهل‌وهفتمین امتیاز شدند تا برای رقابت با تیم چهارم جدول در مرحله پلی‌آف آماده شوند. شاگردان تندروان موفق شدند با کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۰ مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان رتبه ششمی خود را به خطر انداختند و باید منتظر نتیجه دیدار دو تیم مس رفسنجان و سایپا باشند. در صورت پیروزی نماینده رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان به رتبه هفتم سقوط خواهد کرد. پیش‌تر و در هفته سیزدهم دور رفت شهرداری ارومیه با نتیجه سه بر دو از سد فولاد سیرجان ایرانیان گذشته بود.

لبنیات هراز آمل ۳ – راه یاب ملل مریوان صفر

شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل با پیروزی قابل پیش‌بینی مقابل راه‌یاب ملل مریوان در آخرین بازی مرحله گروهی، جایگاه دومی خود را در جدول تثبیت کردند و حریف تیم هفتم در مرحله یک‌چهارم نهایی شدند.

آملی‌ها در هفته بیست‌وششم با نتیجه سه بر صفر و ثبت امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۲ مقابل شاگردان آرش صادقیانی در تیم راه‌یاب مریوان پیروز شدند تا با کسب هجدهمین برد، پنجاه‌ودو امتیازی شوند.

مس رفسنجان ۳ – سایپا تهران ۲

شاگردان سهراب به‌نژاد در تیم سایپا در این رقابت با نتیجه ۳ بر ۲ و کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۰ در ست‌ها اول، چهارم به پیروزی رسیدند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و بقای خود در لیگ برتر والیبال را حفظ کنند. تیم والیبال سایپا با شکست در این دیدار به عمراه آذرباتری ارومیه به لیگ دسته یک والیبال سقوط کرد.

مس رفسنجان هم در ست‌های دوم و سوم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۲۲ و ۲۸ بر ۲۶ رسید و ۲ امتیاز از این بازی گرفت و با پیروزی راهی مرحله پلی آف شد. مس رفسنجان با این پیروزی با کسب ۱۴ پیروزی و ۱۲ شکست و ۳۷ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پاس گرگان صفر – شهرداری ورامین ۳

پاس گرگان در روز میزبانی از شهرداری ورامین، مقابل میهمان متحمل شکست سه بر صفر شد تا حریف فولاد مبارکه سپاهان تیم صدرنشین جدول در مرحله پلی‌آف شود. شاگردان ساسان خداپرست هم با پیروزی به موقع مقابل نماینده گرگان، صاحب نهمین پیروزی و سی‌ویکمین امتیاز شدند و خطری از بابت سقوط تهدیدشان نمی‌کند.

شهرداری ورامین در آخرین بازی مرحله گروهی امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ را به سود خود ثبت کرد و شکست سه بر دو دور رفت را جبران کرد. شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس که صعودشان به مرحله پلی‌آف قطعی شده، با این شکست جایگاه هشتمی خود را قطعی کردند.

پیکان تهران ۲ – مقاومت شهداب یزد ۳

مقاومت شهداب یزد با پیروزی دو امتیازی مقابل پیکان، در یک رالی سنگین، فاتح دیدار صدرجدولی‌ها در آخرین هفته مرحله گروهی شد. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان با تحمیل شکست سه بر دو بر تیم پیکان، رتبه سومی خود را در جدول قطعی کردند و حریف مس رفسنجان در مرحله پلی‌آف شدند.

یزدی‌ها در این بازی در ست‌های اول، سوم و پنجم به امتیازات ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ رسیدند تا پیکان نیز با برتری ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۰ در ست‌های دوم و چهارم، صاحب یک امتیاز از این رقابت شود و به رتبه چهارمی بسنده کند. شاگردان پیمان اکبری با این شکست، در مرحله پلی‌آف با شهرداری ارومیه دیدار خواهند کرد.

هورسان رامسر ۳ – شهرداری گنبد صفر

هورسان رامسر با پیروزی سه امتیازی مقابل نماینده گنبد موقتا از خطر سقوط به لیگ دسته یک فرار کرد و برای قعطی شدن این مهم، باید منتظر نتایج سایر تیم‌های قعر جدولی بماند. شاگردان مسعود آرمات در تیم هورسان در آخرین بازی خود در لیگ برتر ۱۴۰۰ مقابل شهرداری گنبد با نتیجه سه بر صفر پیروز شدند تا انتقام باخت هفته سیزدهم را از حریف بگیرند.

در این مسابقه نماینده رامسر با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۰ از سد حریف گذشت تا نهمین پیروزی و سی‌امین امتیاز را کسب کند. در طرف مقابل، اما شهرداری گنبد با این شکست جایگاه دهمی خود را به خطر انداخت.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان و پاس گرگان در رتبه‌های اول تا هشتم جدول لیگ برتر قرار گرفتند تا این تیم‌ها حریفان مرحله یک چهارم نهایی خود را بشناسند.

مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان از روز سه‌شنبه سوم اسفندماه آغاز می‌شود و قرعه‌کشی ساعت برگزاری این مسابقات ساعت ۱۰ فردا (دوشنبه ۲۵ بهمن) به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، اما برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:

  • فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پاس گرگان
  • لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان
  • مقاومت شهداب یزد – مس رفسنجان
  • پیکان – شهرداری ارومیه

بیتشر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار