نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست‌جمهوری عراق در واکنش به عدم تایید صلاحیتش ادعا کرد مورد ظلم واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  - «هوشیار زیباری» پس از عدم تایید صلاحیتش از سوی دادگاه فدرال عراق اعلام کرد سه تن از نمایندگان پارلمان این کشور که علیه او به این دادگاه شکایت کرده بودند «دشمنان سیاسی» او هستند.

بر اساس گزارش شبکه الفلوجه عراق، نامزد ریاست جمهوری عراق در این خصوص ادعا کرد: «همه احزاب و ارگان‌هایی که به بررسی صحت کاندیداها می‌پردازند، کاندیداتوری من را تایید کرده بودند. وقتی که برای ریاست جمهوری نامزد شدم، همه شرایط را داشتم، ما به قوه قضائیه احترام می‌گذاریم، اما با رد نامزدیم برای ریاست جمهوری مورد ظلم قرار گرفته‌ام.»

زیباری که پیش از این به دلیل فساد مالی منصب وزارت دارایی را از دست داده بود ادعا کرد مسائلی در پارلمان برای عدم تایید او مطرح شده که ثابت نشده‌اند.

پس از اینکه هوشیار زیباری نامزد ریاست‌جمهوری عراق شد، برخی از نمایندگان پارلمان عراق به این اقدام اعتراض کرده و علیه او به دادگاه عالی فدرال این کشور شکایت کردند. زیباری در دولت‌های پیشین عراق به عنوان وزیر امور خارجه و دارایی منصوب شده بود و در دورانی که وزیر دارایی عراق بود، به فساد مالی و سوء استفادە از قدرت متهم شد، از سوی مجلس عراق مورد استیضاح قرار گرفت، از او سلب اعتماد شد و از منصب وزارت دارایی برکنار شد.

در انتخابات ریاست جمهوری عراق، ۲۶ کاندیدا از جمله ۱۱ شخصیت سیاسی کرد وجود دارد. هر کاندیدا برای کسب این مقام باید رای ۲۲۰ نماینده مجلس را به دست آورد. بر اساس بیانیه‌ای که مجلس نمایندگان عراق منتشر کرده است، نامزد ریاست جمهوری باید متولد عراق و از والدینی عراقی باشد. همچنین باید از ظرفیت کامل برخوردار باشد و بالای چهل سال باشد. همچنین باید شهرت و تجربه سیاسی خوبی داشته باشد و به درستکاری، عدالت و وفاداری به کشور معروف باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار