دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رئیس‌ جمهور این کشور به منظور تقویت روابط دو جانبه راهی امارات خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه سفر دو روزه رجب طیب اردوغان به امارات که قرار است فردا (دوشنبه) انجام پذیرد نشان دهنده اهمیتی است که او برای روابط دوستانه بین دو کشور قائل است و همچنین فرصتی برای پیشبرد روابط همکاری را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سما، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه روابط آنکارا و ابوظبی با دیدار‌های متقابل شتاب جدیدی کسب کرده گفت که از این توسعه روابط میان دو کشور در جهت همکاری استقبال می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه حجم تجارت غیرنفتی میان دو کشور در دهه گذشته حدود ۸۹.۶ میلیارد دلار بوده است، گفت که حجم تجارت بین دو کشور از ۷.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۲۱ درصدی به ۸.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است که هدف دو برابر شدن آن در سال‌های آینده است.

او در ادامه گفت که ترکیه و امارات از امکان همکاری در مناطق مختلف جهان به ویژه در مناطق نزدیک و آفریقا برخوردار هستند و این کشور به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی خود، انرژی‌های انسانی، زمینه اثربخشی، قدرت تولید و نقش خود در برقراری ثبات به عنوان یک مرکز جذاب همیشه آماده همکاری سازنده است.

بر اساس این گزارش، اردوغان ابراز خرسندی کرده است که صفحه جدیدی در روابط ترکیه و امارات با سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به آنکارا در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۳ آذر ۱۴۰۰) باز شده است.

روابط آنکارا و ابوظبی از ده سال پیش تاکنون دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است که مهم‌ترین آنها حمایت ترکیه از قطر در ماجرای بحران شورای همکاری خلیج فارس، پرونده‌های لیبی، سوریه و یمن، اتهامات متقابل به جاسوسی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

شایان ذکر است در پی کاهش تنش میان ترکیه و امارات ۳۰ اوت گذشته نیز بن زاید با اردوغان تماس تلفنی برقرار کرد و با او در خصوص مسائل مختلفی به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار