سرپرست اداره کل انتقال خون فارس با اعلام کمبود ذخایر گروه‌های خونی به ویژه A و O در استان، از مردم خواست برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مجید اکبرزاده با اعلام کمبود ذخایر خونی در استان فارس، گفت: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا، مجددا با کمبود ذخایر گروه‌های خونی مواجه شده‌ایم.

به گفته او؛ اگرچه این روند مدیریت شده با اعلام فراخوان و توزیع فراورده‌های خونی مدیریت شده، اما همچنان ضرورت دارد که مردم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، به بیماران نیازمند خون کمک کنند.

بیماران تالاسمی و بیمارستان‌ها نیازمند خون روزانه هستند و به ازای هر یک مراجعه، جان سه بیمار نجات داده می‌شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون فارس می‌گوید: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اهدای خون در دنیا هستیم، اما این میزان در ایران ۸ تا ۹ درصد بوده که نشان از توجه و اهمیت مردم به اهدای خون دارد.

اکبرزاده ضمن دعوت مجدد از مردم، اطمینان داد که در پایگاه‌های انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

او همچنین ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌ها و پایگاه انتقال خون نمازی شیراز را روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و روز‌های پنج‌شنبه را از ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر اعلام کرد.

او گفت: پایگاه قوامی هم علاوه بر ارائه خدمات از روز‌های شنبه تا چهارشنبه، در روز‌های پنج‌شنبه و روز‌های تعطیل هم از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار