جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از تاریخ ۲۱ دی تا ۹ بهمن ماه سال جاری ۱۸ فقره تیراندازی در استان کرمانشاه و عمدتاً شهر کرمانشاه رخ داد که ۱۲ فقره آن کشف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- آقای سلمانی گفت:  ۱۲ نفر از عاملان تیراندازی‌ها دستگیر شدند؛ ۹ قبضه سلاح نیز از این افراد کشف شد.

از ۱۸ مورد تیراندازی رخ داده ۹ مورد خسارتی، ۶ مورد جرحی و سه مورد هوایی بوده، خرید و فروش مواد مخدر، اختلافات مالی و شخصی و قتل در سنوات گذشته عموماً انگیزه این تیراندازی‌های بوده است.

در بازه نهم تا بیست و یکم بهمن سال جاری ۱۷ فقره تیراندازی رخ داده که علاوه بر کشف همه آن‌ها یک مورد دیگر هم مربوط به سنوات قبل کشف شد.

 ۴۷ نفر از عاملان تیراندازی و افراد دخیل در درگیری‌هایی که منجر به تیراندازی شده است، دسنگیر شده‌اند؛ عموم تیراندازی‌های انجام شده مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب است.

 طرح‌های متعدد مقابله‌ای در خصوص جمع آوری سلاح و مهمات اجرا شده است. در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری آمار کشفیات اسلحه‌های جنگی حدود ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 محلاتی در کرمانشاه و اسلام آبادغرب که بیشترین تیراندازی‌ها در آن انجام شده است هم شناسایی شده‌اند. این محلات عمدتاً در مناطق حاشیه‌ای قرار دارند و از این پس اقدامات مقابله‌ای با این افراد تشدید خواهد شد.

اکثر عاملان تیراندازی از وسایل نقلیه بدون پلاک یا پلاک مخدوش استفاده می‌کنند که البته مبارزه با این وسایل هم از مدت‌ها پیش به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 امنیت مردم و جامعه برای پلیس خط قرمز بوده و هرکس بخواهد از این خطوط عبور و اقدامی در راستای ایجاد ناامنی صورت دهد با واکنش قاطعانه مأموران انتظامی مواجه می‌شود، از حمایت‌های دستگاه قضائی برای اجرای هرچه بهتر طرح‌های پلیس نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.