استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شمار مبتلایان هفته گذشته کرونا در این استان در مقایسه با ۲ هفته قبل ۷۳ درصد افزایش یافته است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی  در ارتباط ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا  گفت: تعداد مبتلایان به کرونا طی هفته گذشته از پنج هزار و ۶۷۳ نفر به ۹ هزار و ۸۳۲ نفر افزایش یافته است.

او می گوید:تعداد افراد بستری از ۱۲۰ نفر به حدود ۳۵۰ نفر افزایش پیدا کرده که افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد. همچنین تعداد فوتی‌ها از هفت نفر روزانه به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان  ۲ شهر تفتان و خاش در وضعیت قرمز کرونایی، سه شهر زابل، زاهدان و میرجاوه وضعیت نارنجی و بقیه استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

او گفت: چهار شهرستان ایرانشهر، بمپور، نیکشهر و لاشار که هفته گذشته نارنجی بودند با تلاش های کادر درمان و مجموعه فرمانداری به رنگ زرد تغییر رنگ یافته که جای خوشحالی دارد.

مدرس خیابانی در خصوص واکسیناسیون  گفت: وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در دُز اول ۸۴ درصد، دُز دوم ۷۰ درصد و دُز سوم ۲۲ درصد است.

او گفت: برای افزایش درصد پوشش، «واکسیناسیون قشری» را در دستور کار قرار دادیم و هم‌اینک ۹۲ درصد دانش‌آموزان، ۳۷ درصد اصناف و بیش از ۴۰ درصد نیروهای مسلح واکسینه شده‌اند و با استقرار واحدهای سیار درصد پوشش واکسیناسیون افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ترددهای مرزی و کنترل موارد مثبت کرونا  می گوید: در هفته اخیر حدود ۹۴ هزار نفر از سه مرز اصلی ریمدان و میرجاوه در مرز پاکستان و میلک در مرز افغانستان وارد استان شدند که حدود ۹۳ هزار و ۸۹۳ تست انجام و ۴۸۰ مورد مبتلا ثبت شده که این افراد برگشت داده شدند.

به گفته او  افراد خارجی که تست آنان مثبت می‌شود برگشت داده شده و اتباع ایرانی قرنطینه می‌شوند اما حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از مبادی مختلف به صورت غیرمجاز وارد می شوند که قابل کنترل نیستند.

مدرس خیابانی  به وضعیت شیوع کرونا در مدارس نیزگفت:  با توجه به ابتلای ۲ هزار نفر از معلمان و بیش‌از ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان مدارس از هفته گذشته تاکنون غیرحضوری اعلام شد.

او گفت: در جلسه هفته گذشته ستاد مطرح شد که اطفال در سیستان و بلوچستان، دیر به مراکز درمانی انتقال می یابند این طبیعی است به دلیل اینکه بخشی از علائم خفیف است و علائم ظاهری وجود ندارد و نکته دیگر اینکه در این استان دسترسی به مراکز درمانی و بیمارستانی کمتر است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سویه جدید کرونا اطفال را بیشتر درگیر می‌کند و بخش‌های مراقبت‌های ویژه اطفال در استان کمبود وجود دارد با دستور ویژه وزیر بهداشت و درمان، افزایش بخش‌های اطفال و نوزادان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار