سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و بیش از ۲۰ نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر بازداشت زنان معترض در کابل را محکوم کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نماینده‌ ویژه وزارت‌ خارجه‌ آمریکا در امور زنان افغانستان، شامگاه امروز (شنبه، ۲۳ دلو) موضوعی را در صفحه توئیترش منتشر کرده است.
رینا امیری، نماینده‌ ویژه وزارت‌ خارجه‌ آمریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید که طالبان با یورش به یک خانه ۴۰ نفر از جمله ۲۹ زن و بستگان آنان را بازداشت کرده‌اند.
به گفته‌ نماینده‌ ویژه آمریکا این حمله دیروز انجام شده است. او جزئیات بیشتر و این که حمله در کجا انجام شده، ارائه نکرده است.
امیری می‌گوید: "در حالی که ما از آزادی پروانه استقبال می‌کنیم، این خانواده‌ها و دیگران، از جمله عالیه، هنوز در بازداشت هستند".
امیری  می‌گوید که این بازداشت‌های ناعادلانه باید متوقف شود.
طالبان تاکنون به ادعای تازه آمریکا واکنش نشان نداده‌اند.
تمنا زریاب پریانی با سه خواهرش، پروانه ابراهیم‌خیل، مرسل عیار و زهرا محمدی از جمله زنان معترضی بودند که در هفته‌های گذشته از سوی طالبان در کابل بازداشت شده بودند.
هرچند طالبان خبر بازداشت این زنان را تأیید نکرده بودند اما خانواده‌ زنان بازداشت‌شده و نیز شماری دیگر از زنان معترض مدعی بودند که آنان از سوی طالبان از خانه و محل کارشان بازداشت شده‌اند.
بازداشت این زنان واکنش‌های گسترده‌ بین‌المللی را به همراه داشت. سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و بیش از ۲۰ نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر بازداشت این زنان را محکوم کرده و از طالبان خواسته بودند که آنان را رها کنند.
این زنان از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، در برابر عملکردها و سیاست‌های طالبان در قبال زنان معترض بودند. آنان چندین بار به خیابان آمده و فریاد "نان، کار و آزادی" سر دادند.
انتهای پیام/ ه
برچسب ها: زنان ، طالبان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۲۰:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
به چه جرمی