استاندار هرمزگان گفت: اعضای شوراهای اسلامی با استثنائات قانونی حاکمیت را بازی ندهند.


باشگاه خبرنگاران جوان  بندرعباس - مهدی دوستی عصر شنبه در نشست هیات اختلاف و رسیدگی به شکایات از شورا‌های اسلامی هرمزگان گفت: این امر موجب می‌شود اعضا نسبت به برگزاری نشست‌های شورا‌ها اهتمام بیشتر و بهتری داشته باشند و مانع از بروز اخلال در روند تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد.

وی گفت: دیگر مورد مهم و مورد تاکید این است که باید از بازی دادن حاکمیت با استفاده از برخی استثنائات قانونی جلوگیری کرد، این که برخی اعضای شورا‌های شهر و روستا در محل‌های خارج از حوزه انتخابیه سکونت داشته باشند و بعد از شکایت اعلام کنند آماده سکونت در محل مورد نظر هستند، قابل پذیرش نیست.

استاندار هرمزگان گفت: نباید اجازه داد این موارد به رویه تبدیل شود و افراد با دادن یک تعهد حاکمیت را به بازی بگیرند.

دوستی در این نشست که با ۲ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز با رای اعضا مسائل مطرح شده تعیین تکلیف شد، گفت: ۲ عضو اصلی شورای اسلامی شهر کوشکنار شهرستان بندرلنگه، پس از بحث و بررسی در نشست با قید تذکر کتبی و درج در پرونده از سوی اعضا مورد تایید قرار گرفته و به شورا بازگشتند.

وی گفت: این ۲ عضو شورای شهر کوشکنار به علت شرکت نکردن در نشست‌های متعدد شورای شهر جای خود را به اعضای علی البدل داده بودند که از این پس با دریافت تذکر کتبی و درج در پرونده می‌توانند به عنوان عضو شورا همچنان فعالیت کنند.

دوستی گفت: همچنین در این نشست تعیین تکلیف سلب عضویت ۲ عضو شورای اسلامی روستای چاله مورت از توابع شهرستان حاجی‌آباد به علت سکونت نداشتن در محل حوزه انتخابیه اختصاص داشت که پس از بحث و بررسی توسط اعضای هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراها، با این دستور کار موافقت شد و این ۲ عضو که ساکن یکی از شهرستان‌های استان کرمان هستند، سلب عضویت شدند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.