معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: طبق دستور ستاد کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم اعتکاف ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ظهر امروز شنبه ۲۳ بهمن ماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: طبق دستور ستاد کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم اعتکاف ممنوع است.

بر این اساس کلیه صنوف باید کد فعالیت دریافت کنند در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها ممانعت می‌شود.

برگزاری جشن و اجتمات در دستگاه‌های اجرایی حداکثر باید ۳۰ نفر باشد.

اماکن ورزشی و مهد کودک‌ها تا پایان این هفته، ۲۹ بهمن تعطیل خواهند بود.

مدارس شهر‌های قرمز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن تشکر از مردم استان مرکزی برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نسبت به وضعیت نابسمان اماکن ورزشی، قهوه خانه‌ها رستوران‌ها و تالار‌ها گلایه کرد و از مسئولان خواست با متخلفین برخورد شود.

حسین آبادی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه همچون هفته گذشته بر مجازی بودن کلاس‌های درس در شهر‌های قرمز تأکید کرد و گفت: در روستا‌های کم جمعیت و هنرستان‌ها و فنی و حرفه‌ای با هماهنگی مدیران آموزش و پرورش فرمانداری و روسای مراکز بهداشت می‌تواند کلاس مجازی برگزار شود.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم ضمن ابراز نگرانی از ابتلای کادر درمان بعد از تزریق سه دوز واکسن و رفتن آن‌ها به استعلاجی گفت: رعایت دستورالعمل‌ها به پایین‌ترین حد رسیده و مکان‌هایی مثل رستورانها، کافی شاپها، قهوه خانه‌ها تالار‌ها و اماکن ورزشی محل انتشار کرونا شده اند.

علی محمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: آمار مقایسه‌ای هفته سوم نسبت به هفته دوم بهمن ماه افزایش ۱۰ درصدی مثبتها، ۳۰ درصدی بستریها، ۹ درصدی بیماران سرپایی و حدود دو برابری فوتی‌ها را نشان می‌دهد و هفته آینده به قله پیک ششم کرونا خواهیم رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.