با توافق سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، دانشجویان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه با توافق سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، دانشجویان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند و سوابق بیمه‌ای پس از فارغ التحصیلی محاسبه می‌شود در این زمینه به شرح زیر توضیح داد.

دانشجویانی که سن آن‌ها به ۱۸ سال رسیده است می‌توانند با ورود به سامانه es.tamin.ir وبصورت غیر حضوری با انتخاب نرخ ۱۲ درصد و با پرداخت ماهیانه ۳۱۸ هزارتومان بیمه شوند وبدین ترتیب سنوات دانشجویی که پرداخت بیمه داشته اند درآینده به سوابق بیمه ایی آن‌ها اضافه خواهد شد.

براساس طرح تحول بیمه برای افراد جامانده، بخشی هم شامل زنان خانه دار می‌شود که با همین نرخ ۳۱۸ هزارتومان می‌توانند از مزایای تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۳ درصد افراد در حال حاضر مشمول قوانین تأمین اجتماعی هستند و براساس هدف گذاری سازمان تأمین اجتماعی افراد خانواده و افرادی که تاکنون بیمه نشده اند باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

براساس اصل (۲۹) قانون اساسی و ماده (۱) قانون تأمین اجتماعی پوشش بیمه افراد جامعه تکلیفی است که از نظر حاکمیتی بر عهده دولت‌ها گذاشته شده و بخش اعظم آن نیز بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.