رضازاده گفت: سرانه مصرف سیب زمینی در کشور ۴۵ تا ۵۰ کیلو است و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد تولیدی امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گوی زنده شبکه خبر در رابطه با عرضه اقلام تنظیم بازار به سوالات پاسخ داد.

آیا توزیع گوشت قرمز آغاز شده است؟

رضا زاده: در رابطه با توزیع گوشت گرم باید گفت چند روش توزیع داریم؛ توزیع هوشمند از طریق سامانه بازرگام که توصیه ما نیز استفاده از این سامانه است که سفارشات به منزل خریداران ارسال می‌شود. در حال حاضر گوشت با بسته‌های ۴ کیلویی توزیع می‌شود و در جلسه امروز مطرح شد که مقدار آن برای رفاه مردم کمتر شود.

اکنون با توجه به موارد بهداشتی گوشت توزیعی منجمد، تولید داخل است و در  آینده با توجه به زیر ساخت‌ها به سمت عرضه گوشت گرم می‌رویم. گوشت مخلوط گوساله ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان در این سامانه عرضه می شود و گوشت بره نیز بارگذاری شده است.

در میدان تره بار نیز گوشت گوساله لاشه کیلویی ۱۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته بندی تنظیم بازاری ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله چرخ کرده تنظیم بازاری ۱۲۰ هزار تومان است. گوشت گوساله منجمد هم کیلویی ۱۲۰ هزار تومان است و هر کیلو گوشت گوسفند هم  ۱۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان است.

در رابطه با تنظیم بازار سیب زمینی چه اقداماتی شده است؟

رضا زاده: سرانه مصرف سیب زمینی در کشور ۴۵ تا ۵۰ کیلو است، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد تولیدی امسال است. با توجه به اتفاقات اخیر هیاهویی رخ داده که عده‌ای هم به آن دامن زدند، اما وارد تنظیم بازار شدیم.

بنا شد اگر کمبودی  رخ داد  تا ۱۰۰ تن واردات سیب زمینی داشته باشیم، قیمت سیب زمینی در بازرگام ۹ هزار و ۸۰۰ هزار تومان و در میدان تره بار ۱۰ هزار تومان است.

تنظیم بازار برنج به کجا رسید؟

رضا زاده: ۲۰۰ هزار تن تخصیص برنج برای شب عید داریم و اصلا در این باره نگرانی وجود ندارد. فروش اینترنتی برنج هم آغاز شده و اصلا نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

نوع برنج قیمت هر کیلو
برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان
برنج  هندی ۱۸ هزار تومان
برنج پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان
برنج ایرانی شیرودی ۴۲ هزار تومان

قرار است برنج طارم هم به این فهرست اضافه شود.

در رابطه با نهاد‌ه های دامی چه اقدامی شده است؟

رضا زاده: تامین نهاد‌ه‌های دامی یکی از دغدغه‌هاست. نهاد‌ه‌های مربوط به بهمن در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و قرار است ارز نهاد‌ه‌ها تا پایان اسفند تامین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار