معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، ۲۶/۳ تخت اورژانس در اختیار داریم که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - دکتر صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به شاخص‌های عملکرد بیمارستان‌های دانشگاهی در بخش درمان، میانگین تخت فعال با احتساب تخت اورژانس در استان را ۲ هزار و ۵۷۲ تخت خواند و گفت: از ابتدای سال جاری ۹۷ هزار و ۸۷ بیمار در استان بستری و درمان شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سرانه تخت فعال به جمعیت را در استان ۱/۸ تخت عنوان کرد و گفت: این شاخص در سطح کشور ۱/۷۹ است.

او درصد تخت ویژه به تخت کل در همه بیمارستان‌های استان را ۷/۵ تخت و در کشور ۱۰/۳ درصد بیان کرد.

دکتر جدیدالسلامی گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، ۱۳/۴ تخت ویژه در اختیار داریم که این آمار در کشور ۱۸/۶ است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سرانه تخت‌های اورژانس در استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، گفت: در کردستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۶/۳ تخت اورژانس در اختیار داریم که این رقم در کشور ۲۳/۲ است.

او در ادامه با بیان اینکه بطور میانگین به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ۸/۹ دستگاه سی‌تی اسکن مجهز در کشور وجود دارد، گفت: این آمار در کردستان، ۸/۳ دستگاه است.

 جدیدالاسلامی گفت: به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در استان، ۲/۴ دستگاه ام ار آی، ۰/۶ دستگاه آنژیوگرافی و ۷/۱ دستگاه ماموگرافی فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان شاخص مرگ و میر بیمارستانی در استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت را ۱/۸ و در کشور ۲/۵ نفر بیان کرد.

دکتر جدیدالاسلامی تعداد تخت‌های بیمارستانی ویژه در استان را ۳۱۴ تخت عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۱ تخت آی‌سی‌یو، ۹۳ تخت سی سی یو، ۵۸ تخت NICU و ۱۲ تخت PICU فعال است.

او ضمن اشاره به فعالیت ۱۶ بیمارستان دولتی در استان گفت: اکنون ۵۷۱ پزشک متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ در سطح استان به بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.