وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با همتایان خود در لهستان، آلمان، کانادا، فرانسه، رومانی و ایتالیا درباره تهاجم روسیه به اوکراین هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لوید آستین با همتایان خود در لهستان، آلمان، کانادا، فرانسه، رومانی و ایتالیا در تماس است. وزیر دفاع در این تماس‌ها به همتایان خود هشدار داد که  تهاجم روسیه به اوکراین در هر زمانی ممکن است آغاز شود.»

به گزارش الجزیره، در بیانیه پنتاگون آمده است: «آستین، وزیر دفاع گام‌های ایالات متحده برای اطمینان بخشیدن به متحدان ناتو را بررسی کرد و بر تعهد تزلزل ناپذیر به دفاع جمعی تأکید کرد.»

لوید آستین در تماس با همتایان خود مدعی شده است: «ما توانایی‌های قوی در اروپا داریم و با متحدان خود در ناتو متحد هستیم تا از هرگونه تجاوزی جلوگیری کنیم. واشنگتن همچنان نشانه‌هایی از تشدید تنش روسیه از جمله ورود نیرو‌های جدید به مرز‌های اوکراین را مشاهده می‌کند.»

درپی ادعاهای آمریکا و غرب درباره حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده چندین هزار نفر از نیرو‌های نظامی ارتش خود را به کشور‌های اروپای شرقی و نزدیکی مرزهای روسیه اعزام کرده است. تنها بیش از ۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی به منظور تقویت جبهه شرقی ناتو به لهستان و رومانی اعزام شده‌اند.

این در حالی است که شب گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد آستین به ۳ هزار سرباز آمریکایی دیگر نیز دستور داده است تا ظرف دو روز آینده به لهستان بروند.

ارتش آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد که به منظور آنچه «تقویت امنیت منطقه‌ای» می‌خواند، یک اسکادران از هواپیما‌های جنگی اف۱۶ این کشور که در آلمان هستند را به رومانی منتقل می‌کند.

ترجمه و تنظیم: رسول ناعمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار