کرملین اعلام کرد رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه قرار است امروز در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه درباره بحران اوکراین گفت‌وگو کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - المیادین نوشت «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (شنبه) به ابتکار طرف آمریکایی در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره بحران اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «مسکو تحت یک حمله رسانه‌ای از سوی غرب قرار گرفته است که خواسته‌های این کشور برای تضمین‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهد. اظهارات کاخ سفید درباره وضعیت اوکراین هیستریک است.»

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: «آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود حمایت واشنگتن از کی یف در برابر هرگونه تجاوز احتمالی روسیه را تأیید کرد.»

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: «بلینکن همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را در مورد تلاش‌ها برای کاهش تنش و تقویت بازدارندگی در برابر تجمع روسیه در نزدیکی اوکراین آگاه کرده است.»

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از گفت‌وگوی رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا روسیه درباره بحران اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا شب گذشته اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور به ۳ هزار سرباز آمریکایی دستور داده تا ظرف دو روز آینده به لهستان بروند. نیرو‌های اضافی ایالات متحده که بالغ بر ۵ هزار سرباز هستند، به جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه جناح شرقی ناتو کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار